Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

jonte987

Aktiv medlem
Så med en max-budget på ca. 10-12k, finns det någon bra cykel nu under black friday i den prisklassen? En generellt bra cykel för alla väder, cyklande till butiken när man ska handla, till jobbet etc. Jag har tidigare kikat på en gravelbike och då har XXLs White som just nu ligger på 11990 kr (på rea) vara typ mest prisvärd. Är det så nu under black friday också? Tacksam för hjälp.
Jag vet inte men bikester verkar ha mycket att välja på. Kona, marin och vitus. Jag vet inte vilka som är bra men ett exempel

JohanRR4

Aktiv medlem
Så med en max-budget på ca. 10-12k, finns det någon bra cykel nu under black friday i den prisklassen? En generellt bra cykel för alla väder, cyklande till butiken när man ska handla, till jobbet etc. Jag har tidigare kikat på en gravelbike och då har XXLs White som just nu ligger på 11990 kr (på rea) vara typ mest prisvärd. Är det så nu under black friday också? Tacksam för hjälp.
Konan som jonte länkar till skulle nog bli en perfekt cykel.

Sen skulle jag nog säga att budgeten du har satt är betydligt högre än vad den behöver vara om det bara ska va en pendlare. Vill du köra lite grus osv på fritiden dock så kan det vara värt att betala lite mer för en finare cykel.

Demonen1

Medlem
Jag vet inte men bikester verkar ha mycket att välja på. Kona, marin och vitus. Jag vet inte vilka som är bra men ett exempel
Konan som jonte länkar till skulle nog bli en perfekt cykel.

Sen skulle jag nog säga att budgeten du har satt är betydligt högre än vad den behöver vara om det bara ska va en pendlare. Vill du köra lite grus osv på fritiden dock så kan det vara värt att betala lite mer för en finare cykel.
Tack så mycket. Enligt bikester ska jag med min längd ha en i storlek 56cm (är 180cm lång), tror ni att en 54cm hade passat? Ska vara i nedre kvartilen för 56cm, närmare 54cm än mitten av 56cm.

JohanRR4

Aktiv medlem
Tack så mycket. Enligt bikester ska jag med min längd ha en i storlek 56cm (är 180cm lång), tror ni att en 54cm hade passat? Ska vara i nedre kvartilen för 56cm, närmare 54cm än mitten av 56cm.
Nu är jag inte landsvägscyklist men jag tror att det är bättre att gå ner en storlek än att gå upp och med tanke på ditt användningsområde så tror jag också det hade passat bättre. Du borde få en mindre utsträckt position med den mindre storleken.

NickPick

Aktiv medlem
Nu är jag inte landsvägscyklist men jag tror att det är bättre att gå ner en storlek än att gå upp och med tanke på ditt användningsområde så tror jag också det hade passat bättre. Du borde få en mindre utsträckt position med den mindre storleken.
Njao. Samtidigt som den blir längre blir den ju ofta rätt mycket lägre, så en storlek större med eventuellt kortare stan kanske är bättre. Det är väl aldrig någonstans det gnälls på tåöverlapp som här på happy 😆

wukkaN

Aktiv medlem
Jag är 185 (85 benmått) och kör strl 54 på min Rove (ST 2021 men ska vara sammma geo). Tycker det känns bra och tror 56 hade känts för stor för mig. Gick från en 58 diverge som kändes stor och hög men var ”rätt” enligt storleksreken. Kom ut till Tyresö så kan du få testa :)

ooms

Aktiv medlem
Jämför gärna mått mot nån annan cykel du känner till. När jag köpte en Kona Jake the Snake för några år sedan var den väldigt stor i storleken jmf mot ex.vis den Trek jag redan hade. Båda var 56:or men Konan kändes ett par storlekar större än Treken. Konan fick gå i retur.

DanielS

Aktiv medlem
Jämfört med t ex White-cykeln har ju Konan betydligt tråkigare komponenter med t ex mekaniska skivbromsar. Men ändå får man betydligt mycket mer habegär av Konan :-) Snygg och cool! Kanske kan köpa både Konan och white-cykeln, sedan skifta växelgrupp mellan cyklarna och sälja white-cykeln?

Brakastruten

Aktiv medlem
Kan inte klaga på rabatten hos Bikester, men lagren i DMR V6 (köpte 6 par pedaler) verkar generellt vara dragna i botten! Bara så ingen blir ledsen.. Hjälper föga att man kör dem med skruvdragaren!
Screenshot_20221201-103420_Chrome.jpg

Senast ändrad:

erolwi

Aktiv medlem
Jag har Theia, modellen med tre linser, dvs mellan de två. Jag kör med den på hjälmen och tyngre lampa än så skulle jag inte vilja ha på huvudet så ska du köra på huvudet så ta den mindre.

Annars är jag grymt nöjd med min. Den bara funkar år ut och år in (används 2-3 ggr vecka vinterhalvåret) och har inte märkt någon försämring i batterikapacitet.

cykloton

Aktiv medlem

martin84

Medlem
Allebike har lite schyssta BF deals, klickade hem en lampa till rätt bra pris. Det som lockade var fjärrkontroll och riktigt styrfäste.

Cykellampa 595kr
Jag köpte såklart den lampan när den kostade det dubbla... Men den är bra. Grymt prisvärd nu skulle jag säga.

eucalyptus

Aktiv medlem
Finns en tendens att köpa ihjäl sig nu haha För visst blir det en dunderstor mellandagsrea senare??? Känns som handlarna är desperata nu

Canyon har en del bra erbjudanden på cyklar. Är sugen på en Neuron nedsatt från 26 till 20k. Eller Spectral nedsatt från 41 till 33, beroende på vad min plånbok säger ☺️

SIE

Aktiv medlem
Canyon har en del bra erbjudanden på cyklar. Är sugen på en Neuron nedsatt från 26 till 20k. Eller Spectral nedsatt från 41 till 33, beroende på vad min plånbok säger ☺️
Det där var ju jävligt bra, köpte min Spectral AL 6 för 31’ i deras ”outlet” i våras vilket inte är särskilt bra jämfört med dagens deals. Då var iofs omgående leverans den avgörande faktorn, en faktor som nu känns främmande.

Det där var ju jävligt bra, köpte min Spectral AL 6 för 31’ i deras ”outlet” i våras vilket inte är särskilt bra jämfört med dagens deals. Då var iofs omgående leverans den avgörande faktorn, en faktor som nu känns främmande.
Ja det kliar i fingrarna nu. Galet vad snabbt det svängde från att inte kunna få tag på en cykel till att tveka att köpa till 20% rabatt. Bra deal idag, men illavarslande i ett större perspektiv :O

sub_sonic

Aktiv medlem

cykloton

Aktiv medlem
Aj, ångrar mig nu
Köpte en https://bikeshop.se/m-tiger-sports/mthyperion/m-tiger-sports-mt-hyperion-framlampa-3800-lumen-ip67-hjälm-och-styrfäste
Men den här verkar ju bättre, eller ?
Kan man med att returnera kanske ;) ?
Vincents har bara en peakeffekt på 3600 lumen, i typ 5 min. 2000 lumen kontinuerlig effekt. Köp båda vettja, vincents har fjärrkontroll och det verkar najs :)

Topp