Bländfria lampor för gata & lvg 24/26

Riktigt bra ljusbild. En liten mörk fläck i mitten som stör en aning. Inga skarpa kanter. Bra ljus åt sidorna. Bättre än både föregångaren Lezyne Power PRO 115 och Son Edelux II som jag använt i flera år.

Fick ut lite drygt tre timmar på fullt blås. Bättre än de utlovade 2,5 timmarna. Provade kort på 200-lumensläget och det kommer funka bra under ljusa sommarnätter med sina 9 timmars drifttid.

Just nu är jag nöjd.
med 6600mah finns mellan tummen och pekfingret energi att klara 1000 lumen i två timmar. stämmer bra med stefans observationer, bara att kurvan pekar brant nedåt, vilket sas betalar den tredje timmen.
.
IMG_3170.webp

rockbros rhl3000 har fått konkurrens från magicshine i form av ray 3000. liknande batterikapacitet på 10000 mah lär baseras på 2x 21700-celler.

ett lovande koncept. blir den nya happyride-standarden??
.
.
Visa bilaga 854509
.
hittade info om batteritider. max halvljus skall hålla 4,5 timmar. men med batterikapacitet 10000 mah kan man empiriskt uppskatta att det räcker till 1000 lumen i tre timmar., sedan skall det räcka i 4,5 h betyder det ett genomsnittligt ljusutbyte på 670 lumen.

vackert så, men max anges till 1500. vilket om det stämmer kostar ordentligt mot slutet av batteritiden.

nedregleringsfusket fortsätter alltså med viss sannolikhet. synd, för med 10000 mah hade magicshine lätt kunnat ordna ett stabilt ljusflöde under en fortfarande riktigt användbar batteritid.

som jämförelse egen mätning med fläkt och ljusmätare ger rhl3000 med samma batterikapacitet max halvljus i 3,5 timmar. den reglerar ned helt måttligt timerbaserat efter 10-15 min, ligger sedan stabilt hela batteritiden. på det tillkommer ett 30:min limp home. 3,5timmar betyder uppskattnngsvis 900 lumen

Tillbaka
Topp