Luktapåblommorna
Aktiv medlem
Bländfria lampor för gatubruk 22/23
Skärmbild från video på Buchel vail 100.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
glöm den. typisk luxoptimering i en löjligt liten och smal ljusglugg. t ex en gvolt50 lyser upp hela bredden av den vägen som ses i fejaklippet.Någon som tipsade på FB, Vi som cyklar i stockholm-gruppen. Video ser ok ut tycker jag, ok ganska smal. https://www.facebook.com/groups/cyk...y_comment_id=6711520908955530&mibextid=zDhOQc
Jag behöver en ny lampa till vinterpendlingen och funderar på en Cateye Gvolt50. Hur upplever du att batteritiden förändrats över åren? Vill ogärna köpa en lampa med inbyggt batteri som man behöver slänga om ett år (tyvärr hänt lite för många gånger).Skräplampa. Den lyser väl helt ok på "max skogsläge" men den var som väntat pengar i sjön. Jag fortsätter använda min typ 5 år gamla cateye Gvolt50. Köp en sådan så slipper du nog köpa dåliga lampor flera gånger.
Frågan var inte till mig, men JAG tycker att den försämras rätt kraftigt av kyla. Vet naturligtvis inte hur långt du har att cykla...Jag behöver en ny lampa till vinterpendlingen och funderar på en Cateye Gvolt50. Hur upplever du att batteritiden förändrats över åren? Vill ogärna köpa en lampa med inbyggt batteri som man behöver slänga om ett år (tyvärr hänt lite för många gånger).
De flesta 1s (3,6V) lipo-celler verkar prestera dåligt i kyla när de belastas. Vill man ha bättre prestanda krävs ofta 2s (7,2V) med separata batteripackar.Frågan var inte till mig, men JAG tycker att den försämras rätt kraftigt av kyla. Vet naturligtvis inte hur långt du har att cykla...
bikable.no
För 10-15 år sedan använde jag en enklare variant, typ sådan härNån som provat barend baklyktor?
Fast om man jmf med samma lumen tal så motsvarar 70.1's maxläge 100's mellanläge. Då blir det 5h vs 3h, inte fullt så illa.
Med både helljus, UBS-laddare och buffertbatteriNya intressanta dynamolampor på gång som uppfyller kraven (STVZO):
![]()
Igaro - Dynamo Hub Power Converters
www.igaro.com
Även den med helljus, UBS-laddare och buffertbatterioch som nämnts nyligen ovan:
Update: New version of the Edelux USB-FL – SON Hub Dynamos
nabendynamo.de