Blåst på köp&sälj

Astraboy

Aktiv medlem
Blåst på köp&sälj
Hej
Om jag rapporterar en på forumet då han sålt mig en felaktigt annonserad vara och sedan ignorerar mig, vad händer sedan?
Det är inga stora pengar, men kan man inte förvänta sig någon form av reaktion när man rapporterar någon??
Jag vill inte hänga ut någon då det kan röra sig om ett misstag vid skickandet av varan, men när jag försökt få till en lösning så blir jag ignorerad vilket är otroligt frustrerande.
Någon moderator jag kan kontakta?

Blåst på köp&sälj
Som ren upplysning finns denna tråd.

Blåst på köp&sälj
Detta rör sig inte om den typen av ren blåsning. Personen la upp en annons med en vara i sin originalförpackning. När jag fick varan upptäcker jag att hen bytt ut varan i förpackningen och skickat en vara av lägre kvalitet och version. Jag har alltså betalt för och fått en felaktigt annonserad vara. När jag påpekar detta säger först hen att jag ska få pengarna tillbaka och att fraktsedel för retur ska skapas. Sedan är det tyst i snart två veckor nu trots upprepade PM från mig.
Jag har även rapporterat profilen

Blåst på köp&sälj
Detta rör sig inte om den typen av ren blåsning. Personen la upp en annons med en vara i sin originalförpackning. När jag fick varan upptäcker jag att hen bytt ut varan i förpackningen och skickat en vara av lägre kvalitet och version. Jag har alltså betalt för och fått en felaktigt annonserad vara. När jag påpekar detta säger först hen att jag ska få pengarna tillbaka och att fraktsedel för retur ska skapas. Sedan är det tyst i snart två veckor nu trots upprepade PM från mig.
Det låter som en polisfråga isf. Vad är din förhoppning att Happy bidrar med nu?

Blåst på köp&sälj
Det jag menade var att det finns diverse olika former av mer eller mindre tveksamt beteende. Jag har för mig att jag i tråden läst om likartade fall som ditt.

Tillbaka
Topp