Blir jag blåst eller?

Blir jag blåst eller?
Gå till disken, luta huvudet något och slå hård i hans näsan med pannan. En bruten näsa gör ganska mycket ont och man blöder också. Direkt efter, säg att du betalar 50% och fråga om det är OK. Du kan gärna närma dig igen till hans ansikte. Jag tror att de flesta kommer att säga OK. Glöm inte kvitto!!!

Jag kan lära dig om du vill. Kan cykla ikväll till dig, så vi kan träna i ditt garage.

Man ska försöka undvika att skriva saker på forum när man är onykter .

Blir jag blåst eller?
Gå till disken, luta huvudet något och slå hård i hans näsan med pannan. En bruten näsa gör ganska mycket ont och man blöder också. Direkt efter, säg att du betalar 50% och fråga om det är OK. Du kan gärna närma dig igen till hans ansikte. Jag tror att de flesta kommer att säga OK. Glöm inte kvitto!!!

Jag kan lära dig om du vill. Kan cykla ikväll till dig, så vi kan träna i ditt garage.
Är det ölen som snackar nu eller? xD

Blir jag blåst eller?
Klassisk rikta hjul, de kollar med ena och blundar för andra ögat och justerar lite hejvilt på nipplarna istället för att göra ett ordentligt jobb och använda rätt verktyg för att mäta upp varje eker individuellt och spänna åt till rätt moment.

Så trött på verkstäder som säljer tjänster och inte levererar :)
Mäta upp varje eker?! Du måste skoja? Skulle jag aldrig göra i samband med riktning. Känna över ekrarna, absolut, men
mäta upp?

PS. Nu såg jag smileyn. DS.

Blir jag blåst eller?
Mäta upp varje eker?! Du måste skoja? Skulle jag aldrig göra i samband med riktning. Känna över ekrarna, absolut, men
mäta upp?

PS. Nu såg jag smileyn. DS.
Hade mina sub 1200 gram mtb hjul hos 2 olika LBS totalt 3 gånger, de vobblar varje gång.

Gick sen till ett superproffs som mätte varje eker och gjorde rätt.

Inte vobblat en enda gång sedan dess och alla ekrar är jämna och fina

Blir jag blåst eller?
Hade mina sub 1200 gram mtb hjul hos 2 olika LBS totalt 3 gånger, de vobblar varje gång.

Gick sen till ett superproffs som mätte varje eker och gjorde rätt.

Inte vobblat en enda gång sedan dess och alla ekrar är jämna och fina
Har nog inte sett Anders på Veloform använda ekerspänningsmätare vid en enda riktning. Kan lova att hjulen blir raka ändå. Inget fel på att mäta om det behövs, förstås, men det är inte alltid nödvändigt.

Senast redigerad av en moderator:
Blir jag blåst eller?
Ågrens i Lund är bra. Pavement är också riktigt bra men där är det ofta svårt att få tid. Fridhems är jag lite tveksamma till men säger de 350kr/hjul låter det absolut rimligt. Är du inte nöjd med jobbet är det bara att gå sit och säga det så reder de ut det.

Dock, om din cykel har nya hjul och de är snea borde du ha reklamerat skiten asap.

Tillbaka
Topp