Blocketannons!

• Trådstartare Trådstartare Jonas
  • Start datum Start datum
J

Jonas

Guest
Blocketannons!
Satt ock kollade lite nu på morgonen och hittade denna annons <http://www2.blocket.se/view/2167787.htm>

Varför skulle Österrikarna använda canti, bromsar 97, det gjorde inte jag och jag var knappast lanslagsmässig? Priset är det samma som jag gav i november 03 för en ny cannondale f600...

Ibland känns det som att begagnatmarknaden för cyklar håller på att bli lika "ful" som den för bilar. Om man inte har koll så kan man bli lurad. Jag tycker mig ofta se annonser där säljaren nästan begär nypris för en begagnad cykel.

Det kanske inte är så roligt att inse, men man blir (i de flesta fall) inte rik på annat än upplevelser av att cykla.

/ jonas

Blocketannons!
Cantibromsar satt väl på en del billigare hojar till slutet på 90-talet men på en hoj av denna "klass" passar det väl sig inte riktigt.
Framgaffeln är by the way av årsmodel -96. Har själv en likadan.

Det har börjat bli ganska vanligt med överpriser på Blocket tycker jag. Det gäller inte bara cyklar utan det mesta. Det gäller att ha koll om man ska handla. Men visst går det att fynda ibland.

Blocketannons!
Många övervärderar sina prylar, och låter dem, så att säga, leva på gamla meriter.
Typ: "detta var en värsting -92, 80 mm fjädringsväg på gaffeln...bla, bla.... nypris 35 000 :- (då), nu endast 15 000:-"

Inte är komplett set XTR STI-reglage med integrerade bromshandtag för cantis (funkar ej till v-broms) värda 1200:- idag, även om de är nya ur kartong.

Ramen är lite kul dock. Det var ju ett material som bl.a. Univega slog på stortrumman om i början av 90-talet (-94?). Boralyn kallade Univega borcarbid-materialet för. Skulle tydligen vara lättare än aluminium och ha högre e-modul än titanium. Men sen blev det tyst om detta. Någon som vet mer.

// Peter

Blocketannons!
> Framgaffeln är by the way av årsmodel -96. Har själv en likadan.

Samma här om det är en Tange. Den hade mer än 1 centimeters slaglängd.

image004.jpg

Per

Blocketannons!
Det är inte bara cyklar som betingar överpriser.
Datorer, mobiler och speciellt digitalkameror är grymt överprissatta.

Kan nämna några fall där folk satt ut sin beggade digitalkamera till priser som överträffat nypriset på efterföljaren, såg det bl a på en Sony DSC-707.

Så det gäller verkligen att man "läst" på innan man köper ngt.

Petter

Tillbaka
Topp