Blockettråden 2

Blockettråden 2
Anton kör väl bara dropshipping egentligen. Är det tillåtet?

Igen, det är inte dropshipping. Dropshipping är när man beställer på en webbsidan men den har ingen lager och en firma långt bort sköter allt. Det här är motsatsen av dropshipping.

Det jag undrar om det här inte räknas som kommersiell aktivitet. Det verkar ofta inte vara begagnade grejer han säljer men grejer köpt för att sälja. Då borde han betala för annonser och beskattas.

Blockettråden 2
Igen, det är inte dropshipping. Dropshipping är när man beställer på en webbsidan men den har ingen lager och en firma långt bort sköter allt. Det här är motsatsen av dropshipping.

Det jag undrar om det här inte räknas som kommersiell aktivitet. Det verkar ofta inte vara begagnade grejer han säljer men grejer köpt för att sälja. Då borde han betala för annonser och beskattas.
Ok, du har rätt :) Han mellanlandar faktiskt aliexpressprylarna hemma hos sig.
Men han verkar bo i Skåne och jag tror inte Skåne har gått med i svenska skattesystemet än så han kanske klarar sig ;)

Blockettråden 2
Ok, du har rätt :) Han mellanlandar faktiskt aliexpressprylarna hemma hos sig.
Men han verkar bo i Skåne och jag tror inte Skåne har gått med i svenska skattesystemet än så han kanske klarar sig ;)
På ett sätt känns det lite underligt. 60 affärer på ett år. Det är inte direkt någon förmögenhet han drar in. Å andra sidan kanske till en ganska låg arbetsinsats.

Blockettråden 2
Tycker det är synd att k&s användas som en plattform för att kränga nya aliexpressgrejer. Klart att man själv har sålt en och annan ny grej som blivit över men här verkar det ju handla om återkommande försäljning av nya kinagrejer. K&S borde ju primärt vara begagnade grejer som säljs.
I mina ögon är det stora problemet att den annonseras som en Shimano när det i själva verket är en Aliexpresskopia som säljs till priset av vad en genuin kostar. Det känns som lurendrejeri.

Blockettråden 2
I mina ögon är det stora problemet att den annonseras som en Shimano när det i själva verket är en Aliexpresskopia som säljs till priset av vad en genuin kostar. Det känns som lurendrejeri.

om du har bevis på att han sålt en shimano kasett som i själva verket kommer från Ali så är det ett solklart bedrägeri enligt mig och borde straffas med avstängt konto och polisanmälan

Blockettråden 2
Kopiar tillåter vi inte under Köp & Sälj. Se här ser reglerna kring det ut just nu

Kopior och förfalskade varor är olagligt
  • Det är inte tillåtet att sälja kopior eller förfalskningar. Med kopior menas föremål märkta med ett företags logotyp, men som inte tillverkats eller licensierats av företaget. Det är inte bara otillåtet här, det är även olagligt.
  • Det är inte heller tillåtet att sälja produkter som gör intrång i design- eller mönsterskydd, även om logotyper saknas.
Är det någon annons som bryter mot detta använd gärna länken "Anmäl annons" som finns på varje annonsida.

Blockettråden 2
Kopiar tillåter vi inte under Köp & Sälj. Se här ser reglerna kring det ut just nu

• Det är inte tillåtet att sälja kopior eller förfalskningar. Med kopior menas föremål märkta med ett företags logotyp, men som inte tillverkats eller licensierats av företaget. Det är inte bara otillåtet här, det är även olagligt.
  • Det är inte heller tillåtet att sälja produkter som gör intrång i design- eller mönsterskydd, även om logotyper saknas.
Är det någon annons som bryter mot detta använd gärna länken "Anmäl annons" som finns på varje annonsida.
Då är det bara och gå in och anmäla alla hans annonser till admin
Vardagsrummslösningen torde väl vara att erbjuda @Anton@Skåne möjlighet till justerat beteende som steg ett.

Blockettråden 2

Hans annonser verkar ju vara kvar ändå? :)

Har anmält X gånger.

Blockettråden 2
Tradera annons för en stulen Rose ecykel (som inte ens kan levereras till Sverige):
1776265124061.webp

Blockettråden 2
Anton var inloggad för 40 minuter sedan och nu har han tagit bort 2-3 annonser så jag tror han läser denna tråden .

Men det är ju positivt om han vill göra rätt för sig.

Blockettråden 2
Anton var inloggad för 40 minuter sedan och nu har han tagit bort 2-3 annonser så jag tror han läser denna tråden .

Men det är ju positivt om han vill göra rätt för sig.
Bot och bättring under galgen är ju alltid under galgen - men så länge K&S blir en tryggare, trevligare och mer ärlig plats är åtminstone jag nöjd.

Tillbaka
Topp