Blockettråden 2

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Barometer sa:
emmer sa:
LesGrossman sa:
emmer sa:
LesGrossman sa:
å sedan är "Trulsa" ett anagram på Strula...
Ska man hålla på så vet ingen var det slutar...
Du tänker på att aslurt också är ett anagram på strula?
Tänke mer tillvridningen trulsa var ursalt, men vi får väl fortsätta en vända till :-)

Lurats?

Haha det blir det ju.. då tror jag att vi kan avsluta det hela!

Blockettråden 2
LesGrossman sa:
Barometer sa:
emmer sa:
LesGrossman sa:
emmer sa:
LesGrossman sa:
å sedan är "Trulsa" ett anagram på Strula...
Ska man hålla på så vet ingen var det slutar...
Du tänker på att aslurt också är ett anagram på strula?
Tänke mer tillvridningen trulsa var ursalt, men vi får väl fortsätta en vända till :-)

Lurats?

Haha det blir det ju.. då tror jag att vi kan avsluta det hela!

det lustar iaf jag efter...

Blockettråden 2
buuh.PNG
buuuuh

https://www.aliexpress.com/item/LEZ...-Ultralight-7075-T6-MTB-Bike/32694305494.html

Blockettråden 2
Ändå fint att någon försöker förstöra andrahandsmarknaden för stulna cyklar med en stulen cykel.

Bilagor

• Screenshot_20181011-184047_Shpock.jpg
    Screenshot_20181011-184047_Shpock.jpg
    141.3 KB · Besök: 107
Blockettråden 2
Funderar på att köpa lite småsaker på K&S, men säljarens namn i swish stämmer inte med uppgivet namn i annonsen. Säljaren har en underlig blandning saker till salu också, många olika växelgrupper, en otippad Lauf-gaffel osv. Vill heller inte träffas utan ska prompt skicka paket. Man vill ju gärna inte medverka till pengatvätt, hur gör ni andra? Kanske inte tillräckligt för att motivera en anmälan men man misstänker ju något fuffens.

Blockettråden 2
ulfalf sa:
Funderar på att köpa lite småsaker på K&S, men säljarens namn i swish stämmer inte med uppgivet namn i annonsen. Säljaren har en underlig blandning saker till salu också, många olika växelgrupper, en otippad Lauf-gaffel osv. Vill heller inte träffas utan ska prompt skicka paket. Man vill ju gärna inte medverka till pengatvätt, hur gör ni andra? Kanske inte tillräckligt för att motivera en anmälan men man misstänker ju något fuffens.

Jag hade dragit öronen åt mig när det är så många varningsklockor som ringer samtidigt...

Blockettråden 2
xyz-saft sa:
ulfalf sa:

Jag hade dragit öronen åt mig när det är så många varningsklockor som ringer samtidigt...

Vill inte träffas. Gå inte i den fällan.

Blockettråden 2
marr sa:
xyz-saft sa:
ulfalf sa:

Garanterat en blåsning.

Blockettråden 2
Paco sa:
marr sa:
xyz-saft sa:
ulfalf sa:

Garanterat en blåsning.

Garanterat någon form av fuffens i alla fall. Kan vara så att säljaren har alla grejer och vill bli av med dom men var de kommer från kan ju vara suspekt. En googlesökning på användarnamnet ger alla, även borttagna, annonser här på happy och det verkar bl a funnits hela cyklar till salu som nu säljs i bitar. Oavsett vad så blir det inga affärer med verksamheten i fråga.

Blockettråden 2
Jaha, är han här också! Heter typ mohammed alahmad (dålig stavning) på Facebook. Försöker sälja hardtails i lägre prisklassen, sen styckar han dom. Vet inte hur många cyklar han har annonserat ut.
Frågade om han hade en chop shop "jag har inte" s
Fick jag som svar :D

Nästan värre än hon Cecilia Asplund som säljer stulna elcyklar i samma grupp.

Gruppen heter typ "cyklar cykeldelar säljes bytes" på Facebook.

Blockettråden 2
Just densamme. Jag önskade honom lycka till med cyklingen, fick svar ”Jag skickar gärna, skicka din adress”.

NickPick sa:
Jaha, är han här också! Heter typ mohammed alahmad (dålig stavning) på Facebook. Försöker sälja hardtails i lägre prisklassen, sen styckar han dom. Vet inte hur många cyklar han har annonserat ut.
Frågade om han hade en chop shop "jag har inte" s
Fick jag som svar :D

Nästan värre än hon Cecilia Asplund som säljer stulna elcyklar i samma grupp.

Gruppen heter typ "cyklar cykeldelar säljes bytes" på Facebook.

Blockettråden 2
storfiskarn sa:
Jonas D sa:
storfiskarn sa:

Nishiki-Micke har tänkt utanför boxen och det gick inte så bra.

Cyklarna som dom gamla pundarna använder i området där jag bor brukar se ut så.
Inte så petiga med hjulstorlekarna när dom plockar nya hjul.

Eller så har han bara inspirerats slarvigt av "mtb-proffsen" att man ska ha bredare däck fram.

Tillbaka
Topp