Blockettråden 2

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gäller det alla räsercyklar med förlängt styrör? Verkar närmast legio på blocket. Alla är inställda av sjukgymnaster?
Vad gäller konstiga sadelskydd, fortfarande ok att håna det?

wukkaN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag är verkligen för att man inte håller på med lyteskomik eller motsvarande. Hade någon lagt upp en 3-hjuling eller annan cykel som uppenbart var till för att underlätta en nedsättning av något slag, då hade jag tyckt det varit osmakligt.

I det här fallet så ser cykeln helt tokig ut, något blev uppenbarligen knas vid inställning/köp. Dessutom är beskrivningen i annonsen knas.
"Den är helt i nyskick och har endast varit inredning inomhus och hängt på en vägg, det finns inte en enda skavank på den"
- det komiska, för de flesta här, är väl hur den kan kvalificera som inredning?

"Racern är ratead som en av de bästa racercyklarna som finns i världen inom sin priskategori."
- Återigen, ingen racer och är tveksam på om den bör nämnas som "en av de bästa racercyklarna som finns i världen". Oavsett priskategori.*

Vidare så är personen som säljer hojen en guldbaggevinnande svensk regissör och manusförfattare, enligt hennes wikipediasida. Spelar ingen större roll, annat än att eventuellt förklara broderandet i annonsen.

Så vi kan väl släppa social justice-krigandet och ta det för vad det är. En cykel som, återigen, uppenbart är helt felsåld**. Om en behöver sitta så upprätt så är det där uppenbarligen helt fel cykel för ändamålet. Styrrörsförlängaren gör mig dessutom nervös, känns som att det skulle kunna gå av när som.

*Äger själv en diverge, så jag får säga så - ni andra får inte det!
** #åsikt

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Screenshot_20201214-213637_Facebook.jpg

mzi

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Då blir det inte så konstigt att butikerna tjänar mer på sin verkstad heller! En bit över 3k i timlön? Det är ju ganska bra även om man bara har 20% beläggning.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jimmy år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Jimmy åtalats vid en eller flera domstolsinstanser

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jimmy år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Jimmy åtalats vid en eller flera domstolsinstanser

Jo att han inte är en cykelhandlare framgår nog för den som är villig att göra 10sek research, men tyvärr representerar han den mest frekventa typen av säljare av cyklar på Marketplace.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Snabba seriösa bud och först till kvarn. Jag kan bara tolka det som att om jag snabbt som ögat bjuder en hundring, och verkligen, verkligen, verkligen är beredd att langa upp den hundralappen, ja då är hjulen mina. Synd att jag inte behöver nya hjul...

InlineOla

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Snabba seriösa bud och först till kvarn. Jag kan bara tolka det som att om jag snabbt som ögat bjuder en hundring, och verkligen, verkligen, verkligen är beredd att langa upp den hundralappen, ja då är hjulen mina. Synd att jag inte behöver nya hjul...

Först till kvarn känns inte riktigt kompatibelt med budannons nä...

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Igen, annonser på fake glasögon, och från samma person. Han skriver inte vilket märke det är men man ser att 100% loggan är täckd. Såna kostar runt 170 nya och han säljer för 350 st. De har alltså 100% en logga.
Screenshot_20201222-082430_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201222-082410_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201222-082324_Samsung Internet.jpg

D

Deleted member 43681

Guest
Blockettråden 2
Nån som kan klura ut vad den här annonsen handlar om? Det står att det är en Omne och bilden finns på lådan. Men bilderna på hjälmen visar en Ventral Air. Den har inte heller nån Poc logga. Jag kan inte hitta en sån på nätet utan logga. Möjligen fake?

Lite dyrt för en engångshjälm kan man tycka. :confused:

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nån som kan klura ut vad den här annonsen handlar om? Det står att det är en Omne och bilden finns på lådan. Men bilderna på hjälmen visar en Ventral Air. Den har inte heller nån Poc logga. Jag kan inte hitta en sån på nätet utan logga. Möjligen fake?

Jag tolkar det som att vad som saluförs är en möjlighet att prova hjälmen i fråga. En gång. Men jag är ovan att vara uppe efter 22:00 vilket måhända kan påverka min förmåga att analysera text.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag fick fler bilder. Han hävdar fortfarande att det är en Omne, och nu har han skickat en bild med hjälmen i lådan, förmodligen för att bevisa det.

Kan den verkligen vara falsk? Har aldrig sett en fake hjälm. Det finns inga klistermärken på insidan, som det gör på de flesta hjälmar.

Screenshot_20201225-080230_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201225-080219_Samsung Internet.jpgScreenshot_20201225-080237_Samsung Internet.jpg

marr

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2
Jag fick fler bilder. Han hävdar fortfarande att det är en Omne, och nu har han skickat en bild med hjälmen i lådan, förmodligen för att bevisa det.

Kan den verkligen vara falsk? Har aldrig sett en fake hjälm. Det finns inga klistermärken på insidan, som det gör på de flesta hjälmar.

Visa bilaga 460747Visa bilaga 460748Visa bilaga 460749
Något är ju knas. Det är ju absolut inte samma hjälm som på bilden på lådan iallafall.

Enligt lådan så ska hjälmen även vara vit.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Han har kanske köpt den så själv och har inte egen kunskap om vad som är rätt.
Kanske hängde ute i en butik sen la dem den i första lediga lådan när han skulle knalla hem.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Han har kanske köpt den så själv och har inte egen kunskap om vad som är rätt.
Kanske hängde ute i en butik sen la dem den i första lediga lådan när han skulle knalla hem.
Det tänkte jag också på. Kan också vara så att han köpte den begagnad och fick den i lådan. Ser han dock inte att hjälmen på bilden är en helt annan variant? Problemet är att den inte har några Poc märken. Har aldrig sett en Ventral Air Spin utan märken. Den verkar inte ha ett sånt där gummi som håller glasögonen heller.

Nej vänta, han säger ju att den är ny. Så då kan ditt alternativ vara det enda rätta. Förutom då att han medvetet köpt en falsk. Så här ser en äkta ut, mot den ifråga.
Screenshot_20201225-094510_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201224-203845_Samsung Internet.jpg

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
När vi kollade skidhjälmar på xxl rea i våras så var det kaos på både hjälmar och glasögon. Inga konstigheter med fel låda där. Låt bli att köpa så är det klart
Jo, men det kanske är en bra idé att informera andra om att hjälmen potentiellt kan vara falsk. Om det inte är några konstigheter i det här fallet så borde säljaren ha ett kvitto. Jag är själv också intresserad om det skulle vara en äkta Ventral Air, för det priset. Nu inväntar jag svar på om det finns ett kvitto. Känns som om jag redan vet svaret på det.

Färgen ser också konstig ut, ingen aning vad det är för färg.

Paco

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jo, men det kanske är en bra idé att informera andra om att hjälmen potentiellt kan vara falsk. Om det inte är några konstigheter i det här fallet så borde säljaren ha ett kvitto. Jag är själv också intresserad om det skulle vara en äkta Ventral Air, för det priset.

Färgen ser också konstig ut, ingen aning vad det är för färg.
Frågade du efter kvitto när du pratade med säljaren?

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Spännande. Har oxå frågat efter kvitto och väntar på svar.
Som jag misstänkte, han har inget kvitto och hävdar att han köpte den här på Happy. Tänk på att han också skriver i annonsen att den är helt ny och bara provad. Hur stor är chansen att nån köpte en helt ny hjälm för 2000kr och sålde den för honom att sälja vidare för 700kr? Och inget kvitto på en helt ny hjälm.

Det kan också vara så att den inte alls är ny, då kan man bortse från vad jag skrev ovan.

En till grej som jag kom på. Original har texter på baksidan, vilket hans inte heller har.
Screenshot_20201225-221754_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201225-080219_Samsung Internet.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer