Blockettråden 2

Blockettråden 2
Kanske inte helt on-topic i den här tråden, men jag har blivit erbjuden att köpa en Nishiki Champion -06:a till sambon. Alu-ram och i huvudsak ultegra-utrustad. Inköpspriset då låg på lite drygt 18 000. Mina två frågor till Happykollektivet är vad en fem år gammal aluminiumhärk kan vara värd i dag, och om det inte är bättre att lägga pengarna på en helt ny racer, men då någon instegsmodell?

Blockettråden 2
Den här trailern anlände idag. En kopia på BoB Yak till det facila priset av 895 + bussgodsfrakt. Inte illa. skall användas till hunden när vi cyklar till badet eller andra utflykter. Kanske också någon cykelcamping, vem vet. Snabb frakt och smidig säljare.

http://www.blocket.se/jonkoping/Cykelkarra_med_35_kg_lastkapacitet__helt_ny_32138655.htm?ca=11&w=3

trailer.jpg

/K

Blockettråden 2
En sån där Armbike råkade jag av misstag buda hem på Tradera för en massa år sedan, fick hjärnsläpp och la ett bud på ett par hundra och vann... Kom ett otroligt stort och bökig paket via Bussgods, som sedan sattes ihop till en tingest som jag provrullade en gång, gav ganska snabbt upp då jag knappt kunde hålla balansen. Ställde sedan ner den i cykelförrådet. Den försvann sedan, oklart om den blev stulen eller om någon inte ansåg att det var en cykel och inte borde stå där och slängde den. Jag har inte saknat den.

Blockettråden 2
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> En sån där Armbike råkade jag av misstag buda
> hem på Tradera för en massa år sedan

och du kan inte ens skylla på vindimma

Blockettråden 2
En av de lite mer udda cyklarna kanske?

http://www.blocket.se/varmland/6_hjulig_partycykel_33202469.htm?ca=7&w=1

0577588469.jpg

"Dags att sälja detta ultimata party-fordon. För frågor ring eller maila. Det kommer förhoppningsvis en bild under morgondagen men nu krånglar blåtanden. Men det är plats för 4 stycken som trampar och samtliga platser har öl/dricka hållare. Finns även plats för en back eller två. Parasoll hållare men inga parasoll.
Kan även koppla bort dom 2 bakre platserna och köra med endast 2 st i bredd.
Cykeln är cresent med 2 växlar. Alla har egna drivhjul så man kan ganska lätt ta en paus utan att nån ser.

BVSA "

Blockettråden 2
JLarsson skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > En sån där Armbike råkade jag av misstag
buda
> > hem på Tradera för en massa år sedan
>
> och du kan inte ens skylla på vindimma

någon jäkla dimma var det i alla fall...

Blockettråden 2
MTBiker skrev:
> Jag förvånas av hur många som skriver "Cyckel" i sin annons. Hallå, lär er stava!

Instämmer. Det heter ju "cukel"!

Blockettråden 2
ostkaka skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag förvånas av hur många som skriver
> "Cyckel" i sin annons. Hallå, lär er stava!
>
> Instämmer. Det heter ju "cukel"!

Ja det vet ju alla. Typiskt idoter.

Blockettråden 2
Varför sätter man ut en annons med en bild där man har punktering på ett eller båda hjulen? Tror man att det skall vara gynnande för försäljning?!

Inget exempel just nu (vill inte peka ut nån)...men det finns hur många exempel somm helst...blir så trött...idoter.... ;-(

Blockettråden 2
Angående inlägget ovan.

Inte utan att man undrar vad som hände...
Karriär, barn, ultimatum från "henne"..?
Må han bygga en fixie av ett containervrak och rulla till puben på :-D

DrunkBiking.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp