Blockettråden 2

Blockettråden 2
25.000kr. Det kanske finns ett samlarvärde i den som jag inte har koll på?
Visa bilaga 699704

Jag minns inte den där fula FullPro. För 30 år sen hade jag en FullPro i stål, som var riktigt snygg. Från samma byggår fanns det en FullPro C med rör i kollfibef i muffar, också riktigt snygg. Den här misbakelse måste vara nyare, men inte mycket nyare med denna gamla komponenter.

Blockettråden 2
Är det någon som fått sin cube stulen? Den här personen plus hennes pojkvän (tror dom eller iaf ena bor på behandlingshem på årstavägen) kränger cyklar i parti och minut.
Efternamnet är lite latino och det är en aik-person :)

Bilagor

• IMG_3425.jpeg
    IMG_3425.jpeg
    315.3 KB · Besök: 324
Blockettråden 2
kul ram och kanske till och med en rolig hoj tåöverlappet till trots, men en misstänker ju starkt att styret och bromsarna är aliexpress. det har jag inget emot om man skriver det, men osnyggt att inte göra det.

(styret har tydligt taffliga logotyper, bromsarna är väl svårare att bevisa, men vem köper nya bromshandtag och ok för 5000 kr till ett sånt här bygge?)

bra-att-hali.png

Blockettråden 2
kul ram och kanske till och med en rolig hoj tåöverlappet till trots, men en misstänker ju starkt att styret och bromsarna är aliexpress. det har jag inget emot om man skriver det, men osnyggt att inte göra det.

(styret har tydligt taffliga logotyper, bromsarna är väl svårare att bevisa, men vem köper nya bromshandtag och ok för 5000 kr till ett sånt här bygge?)

Visa bilaga 700868
Så härligt med spekulation! Bifogar kvitto Paul-bromsarna, så kan du sova lite bättre inatt :)
Styret är äkta men har några år på nacken.

Bilagor

• Screenshot 2024-05-21 at 13.32.29.png
    Screenshot 2024-05-21 at 13.32.29.png
    72.4 KB · Besök: 248
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Halva priset bör ju vara utgångspriset vid handel med begagnade prylar över jag, tycker jag.

Jag har sålt de flesta barncyklar för mer än hälften av nypriset. Och halva priset för en oanvänd cykel verkar nästan för bra.

Jag är nöjd att jag hittade en gruscykel till frun hos Rose. Samma pris som begagnade cykeln här, men lite bättre komponenter (och ingen futureshock). Spez-klibbor kostar mycket!

Blockettråden 2
Jag har sålt de flesta barncyklar för mer än hälften av nypriset. Och halva priset för en oanvänd cykel verkar nästan för bra.

Jag är nöjd att jag hittade en gruscykel till frun hos Rose. Samma pris som begagnade cykeln här, men lite bättre komponenter (och ingen futureshock). Spez-klibbor kostar mycket!
Klart det kan finnas något undantag här och var. Självklart.

Men generellt sett och som utgångspunkt.

Blockettråden 2
Den där divergen kom upp för typ 27000 på sportson för typ en vecka sedan. Personen försöker bara flippa den och tjäna pengar.
Den länkades i en tråd om köpråd diverge här nyligen.
TH i Tranemo försöker bara göra sig en hacka.

Blockettråden 2
Den där divergen kom upp för typ 27000 på sportson för typ en vecka sedan. Personen försöker bara flippa den och tjäna pengar.
Den länkades i en tråd om köpråd diverge här nyligen.
TH i Tranemo försöker bara göra sig en hacka.

Det kan väl inte har varit en Expert?

Expert kostar nu 78990 hos TCM (slut i den blåa färgen, men kvar i svart).

Blockettråden 2
Det kan väl inte har varit en Expert?

Expert kostar nu 78990 hos TCM (slut i den blåa färgen, men kvar i svart).
Jo det var exakt den. Försökte köpa den själv för att ha grejerna på en annan ram, men då var den "mystiskt försvunnen" ur sortimentet, då sortimentet tydligen uppdaterades manuellt på något vis (enligt kundtjänst).
Det är ju dels en: Alldeles för överprisad cykel. Finns väl inte en jävel som köper den för RRP? Sen var det storlek 61 = Hyllvärmare.

Blockettråden 2
Jo det var exakt den. Försökte köpa den själv för att ha grejerna på en annan ram, men då var den "mystiskt försvunnen" ur sortimentet, då sortimentet tydligen uppdaterades manuellt på något vis (enligt kundtjänst).
Det är ju dels en: Alldeles för överprisad cykel. Finns väl inte en jävel som köper den för RRP? Sen var det storlek 61 = Hyllvärmare.

OK, då har man tur om man är lång.

Diverge har riktigt hög stack (659 mm på 61), plus styre med rise, men det verkar ok med sadelhöjden på bilden. Jag har dock svår att uppskatta till vilken längd cykeln skulle passa med sadelhöjden på bilden. Min gruscykel har 555 mm stack och jag kör nu med 5 mm distans, även minste Diverge i 49 cm har 16 mm högre stack.

Tillbaka
Topp