Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Skall man köpa
>
>
>
> för 13 000 kr eller en
>
>
>
> för 9 360 kr + frakt
Ja du Oskar... jag vet inte...
det är ju faktiskt ett finfint rea-pris på 5,0:an så den får ju betraktas som väldigt prisvärd. det kan jag hålla med om..
Nu är ju den vita min och det är andra gången jag lyckas få med en cykel i den här jävla tråden ha ha :-)
Men lite skillnader är det väl ändå? Min har full Ultegra, ingen snikvariant med lite blandade 105-komponenter och billigare FSA-vevparti, den har bättre hjul, däck, sadel, styre, styrstam, vevlager, kablage (GORE Ride -On) samt sadelstolpe och dessutom sitter det fina flaskhållare på... sedan är det ju garanterar ingen prutmån kvar på 5,0:an heller (vilket det kanske finns på min) ;-)
Dessutom är min snyggare och väger ett halvkilo mindre.... å andra sidan har ju tydligen 5,0:an en bakdämpare av märket FSA Orbit Z, det kan ju vara en avgörande faktor :-)
Men visst är 5,0 fin, men att den skulle vara ett betydligt bättre köp kan man nog tvista om. Med tanke på att den är på REA så kanske, jag får väl vara snäll när någon prutar i så fall...
Men tack för att du uppmärksammat min oerhörda säljbluff, att jag bara har mage...
:-)