Blockettråden 2

Blockettråden 2
JWL skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.blocket.se/goteborg/Parkpre_Pro_Image_X
> TR_Marzocchi_42596445.htm?ca=5&w=3
>
> Vilken lirare. Vill cykla mer retro skriver han,
> kan det vara cykel med stort framhjul och lutet
> bakhjul som är mer retro?
>
> Sen var det ju schysst att byggkostnaden var en
> bråkdel av förs. priset. Knappt nå överpris
> alls alltså...

Klockrent det där med totalkostnaden. Var just på väg att lägga in den här själv :)

Blockettråden 2
Skall man köpa

Skrmklipp.PNG

för 13 000 kr eller en

Skrmklipp2.PNG

för 9 360 kr + frakt?

Blockettråden 2
Oskar skrev:
> Skall man köpa
>
>
>
> för 13 000 kr eller en
>
>
>
> för 9 360 kr + frakt

Ja du Oskar... jag vet inte...

det är ju faktiskt ett finfint rea-pris på 5,0:an så den får ju betraktas som väldigt prisvärd. det kan jag hålla med om..
Nu är ju den vita min och det är andra gången jag lyckas få med en cykel i den här jävla tråden ha ha :-)

Men lite skillnader är det väl ändå? Min har full Ultegra, ingen snikvariant med lite blandade 105-komponenter och billigare FSA-vevparti, den har bättre hjul, däck, sadel, styre, styrstam, vevlager, kablage (GORE Ride -On) samt sadelstolpe och dessutom sitter det fina flaskhållare på... sedan är det ju garanterar ingen prutmån kvar på 5,0:an heller (vilket det kanske finns på min) ;-)

Dessutom är min snyggare och väger ett halvkilo mindre.... å andra sidan har ju tydligen 5,0:an en bakdämpare av märket FSA Orbit Z, det kan ju vara en avgörande faktor :-)

Men visst är 5,0 fin, men att den skulle vara ett betydligt bättre köp kan man nog tvista om. Med tanke på att den är på REA så kanske, jag får väl vara snäll när någon prutar i så fall...
Men tack för att du uppmärksammat min oerhörda säljbluff, att jag bara har mage...

:-)

Senast ändrad:
Blockettråden 2
fredrikw skrev:
> Även ordinariepriset för den nya cykeln från
> butik är ju billigare än din begagnade cykel...

Helt Korrekt..

Nu anser jag ju min vara ny trots de fruktansvärt hårda 10 mil den gick i söndags...

och komponenterna är ju fortfarande inte samma på cyklarna...

och 5,0:an har mig veterligen fortfarande ingen prutmån, vilket jag (kanske) har...

jaja, en fin cykel är det i alla fall, sedan finns det väl alltid bra erbjudanden på annat håll... jag hade inte sett 5,0:an innan... får kanske överväga en liten prissänkning (men inte med mycket) :-)

Thats life..

Blockettråden 2
En begagnad cykel är inte ny, hur fin än den som försöker kränga den tycker att den är. Att sälja cyklar begagnat är alltid en dålig affär för den som säljer, men hellre det än att nybörjare och de som inte vet bättre får betala överpris för att de blir lurade. För lurad är definitivt den som betalar 13000:- för en begagnad Radon med Ultegra-komponenter.

Blockettråden 2
fredrikw skrev:
> En begagnad cykel är inte ny, hur fin än den som
> försöker kränga den tycker att den är. Att
> sälja cyklar begagnat är alltid en dålig affär
> för den som säljer, men hellre det än att
> nybörjare och de som inte vet bättre får betala
> överpris för att de blir lurade. För lurad är
> definitivt den som betalar 13000:- för en
> begagnad Radon med Ultegra-komponenter.

Lurad? Allvarligt talat..

Jag räknade på vad cykeln kostat mig att sätta ihop och kollade inte vad en tysk näthandlare har för pris på en liknande LÄGRE specad cykel dessutom på utförsäljning...

Och som jag tidigare nämnt brukar jag alltid baka in prutmån i mina priser (har nog aldrig varit med om att någon köpt en hoj för exakt utsatt pris, har du det?)

Och det lilla slitage som uppstod vid söndagskörningen är mer eller mindre obefintligt och skulle inte ens noteras om jag inte nämnt det...

Men jag är inte sämre än att jag kan se att 5,0:an är jävligt prisvärd och att jag p.g.a detta kan tänka mig att sänka min någon tusenlapp eller så.. men lurad är ett jävligt ofint ord om jag får säga...

Tycker nog att det finns BETYDLIGT konstigare annonser som ligger på köp/sälj...

EDIT: men nu har jag sänkt den till vad jag tycker är definitivt rimligt så nu kan ju alla vara glada :-)

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Kollar lite då och då efter GT cyklar på blocket då jag hade en när jag var ung och skulle vara kul att få tag i en sån och göra den fin, dock tycker jag många GT / Cannondale cyklar är helt åt helvete för dyra i dem flesta annonser, Särskilt dem med många år på nacken,

Som denna? eller jag e fel ute? Undra vad nypris på denna hoj var när dem köptes, för 5år sen?

Bilagor

• gtblocket.jpg
    gtblocket.jpg
    67.7 KB · Besök: 38
Blockettråden 2
Ang. den fina GT downhillracern...

Reflexerna hojer ju priset, men avsaknandet av vettigt cykelstod sanker ju priset igen. Men 70 euro verkar ju vara ett bra pris, KOP!

Eller laste jag fel?

Blockettråden 2
Eller rent av "googla" nyckelorden. Annars kan man snegla över axeln på cykeln där det med stor sannolikhet finns lite klibbor och loggor här och där.
Såg en annan annons med "Shram"-prylar på. Spännande.

#nazi

Blockettråden 2
Men folk är ju för slöa. Kolla på bilannonserna, var tredje jävel säljer "Mitschubischi" och "Puegoet" och orkar inte ens kolla på bilden de lägger upp och skriva av märket korrekt…

Blockettråden 2
greblleM skrev:
> Eller rent av "googla" nyckelorden. Annars kan man
> snegla över axeln på cykeln där det med stor
> sannolikhet finns lite klibbor och loggor här och
> där.
> Såg en annan annons med "Shram"-prylar på.
> Spännande.
>
>
> #nazi

OK, jag kastade väl sten i glashus. Fast det var en liten stenstackare i jämförelse med den som annonsören fettade iväg.
Dessutom hade jag druckit vin, öl och whisky hela kvällen.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Arne Anka skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min mamma sa att verkar det för bra för att
> vara
> > sant så är det ofta det...
> >
> >
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
>
> > d=84351
>
> Reagerade på samma. Varför skriva allt på
> engelska? Visst, kopierat från sajt, men kanske
> ett par avslutande ord... typ bvsa, pok, nåt.

+1

Blockettråden 2
MTBiker skrev:
> Min mamma sa att verkar det för bra för att vara
> sant så är det ofta det...
>
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
> d=84351

Ha ha, var bara tvungen att kolla, här har du svaret jag fick precis, vilken scam:

for you size M/L

The total price is 12000 SEK including and shipping taxes

I send you this bike from Uk is a problem for you this ??

Let me know if you want to buy and ready for forward the deal between us

Best regards, david Jansky

Blockettråden 2
> Ha ha, var bara tvungen att kolla, här har du
> svaret jag fick precis, vilken scam:
>
> for you size M/L
>
> The total price is 12000 SEK including and
> shipping taxes
>
> I send you this bike from Uk is a problem for you
> this ??
>
> Let me know if you want to buy and ready for
> forward the deal between us
>
> Best regards, david Jansky

Is just buy.. No problem sir.. I send brick.. ehm, bike..

Tillbaka
Topp