Blockettråden 2

Blockettråden 2
marr sa:
Kikon sa:

Svingen ser ju sjukt mysko ut? Eller är det bara för att hjulet inte är på kanske?

Hans kunskap räcker inte till att få på bakhjulet.

Mr Orange sa:
Kikon sa:
"Saken är den att..."

Hans tvillingbror bor i Stockholm.

Finns det något fulare än smala däck på en mtb? Pakethållare är ju inte långt bort förstås.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Lite fel prisläge här tror jag...
Gemini.JPG

Blockettråden 2
"2st helt nya cyklar som blev förstora för barnen ny pris 10000:- kom med bud"

trtan.png

Jodå Tårtan, 10 KSEK "ny pris", säkert. För bara €249 får man gaffeln åt rätt håll:

xeragon.png

Blockettråden 2
Selast sa:
Jag tycker hjulen är lite småcoola, är dom i plast eller metall?

Magnesium verkar det handla om. http://www.ebay.co.uk/itm/26-Mounta...et-6x-Spoke-/191801025254?hash=item2ca83b62e6

Why go for alloy magnesium wheels? It's about the rims. In terms of performance, wheels are the most important component on the bike and light weight rims are the most important part of the wheel, expending less energy to get up to racing speed giving the rider a competitive edge.

...

- Front wheel weighs approx. 1.4kg
- Rear wheel weighs approx. 1.65kg

Blockettråden 2
Kupa sa:
Selast sa:
Jag tycker hjulen är lite småcoola, är dom i plast eller metall?

Magnesium verkar det handla om. http://www.ebay.co.uk/itm/26-Mounta...et-6x-Spoke-/191801025254?hash=item2ca83b62e6

Why go for alloy magnesium wheels? It's about the rims. In terms of performance, wheels are the most important component on the bike and light weight rims are the most important part of the wheel, expending less energy to get up to racing speed giving the rider a competitive edge.

...

- Front wheel weighs approx. 1.4kg
- Rear wheel weighs approx. 1.65kg

Underbart

Blockettråden 2
Jeppe_E sa:
Paco sa:
Goofy sa:

Och till det priset....

Ska vi gissa att han googlat sig fram till priset? Ett par Crossmax SL 29 ligger på 8000kr Sedan att det är 29 vs 26 och skivor vs v-bromsar är väl inte så noga... same same but different. ;)

Han kanske har gjort det vanliga felet och råkat skriva en nolla för mycket i priset.

Blockettråden 2
marr sa:
Stumpy sa:
marr sa:
Köp en påse blandade ultegra delar.

Ingdt vet vad du får. :)

Han kanske har fullt sortiment Ultegra. Så får man välja elva delar till det priset.

Det är en bra deal!

Ja, ingår det handtag, fd, rd, kassett, vevparti, kedja och vajrar så är det bra pris. Fast vänta... Det blir ju bara 7 delar. Okej, vänster, höger handtag, fd, rd, kassett, vevparti höger, vevarm vänster, kedja, vajer höger, vajer vänster, vajerhölje = 11 delar. Done deal

Blockettråden 2
Denna underbara Blocket annons kan redan ha varit med på denna tråd då den har några år på nacken? Jag sparade den på min jobbdator för några år sedan. Jag blir lika glad varje gång jag läser den:-). Inte många rätt när det gäller år, vikt eller material... Men allt är äkta och det känns betryggande!

Bilagor

• Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    145.3 KB · Besök: 52
Blockettråden 2
Paris11 sa:
Denna underbara Blocket annons kan redan ha varit med på denna tråd då den har några år på nacken? Jag sparade den på min jobbdator för några år sedan. Jag blir lika glad varje gång jag läser den:-). Inte många rätt när det gäller år, vikt eller material... Men allt är äkta och det känns betryggande!
Synd att du inte tryckte på visa numret, när du tog skärmdumpen. Hade varit lite kul att fråga om cykelen var kvar.

All time best of blocket?

Tillbaka
Topp