Blockettråden 2

Blockettråden 2
Frågade om kvitto och fick svar att det är en Pinarello från Kina och han berättar det vid kontakt.
Ja för det första är det då ingen Pinarello och varför inte skriva det direkt i annonsen.
Dessutom bedrägeri att lägga den på Blocket, sedan får priset för denna kopia nästan mig att ramla ur stolen.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
bakväxel sa:
Frågade om kvitto och fick svar att det är en Pinarello från Kina och han berättar det vid kontakt.
Ja för det första är det då ingen Pinarello och varför inte skriva det direkt i annonsen.
Dessutom bedrägeri att lägga den på Blocket, sedan får priset för denna kopia nästan mig att ramla ur stolen.

Ja, man kan ju knappast förvänta sig att Zipp-stammen/styret samt hjulen är äkta då heller.

Men priset var väl ändå inte överdrivet, med tanke på styre, stam och hjul? Bara ramen går ju lös på 5000kr typ (alltså om man nu tittar på kokosramar från Kina).

Blockettråden 2
Äsch, stora blocket-tråden bumpad till sida 3, det passar sig ju inte!
Vad är det för stål i den här hojen tror ni?

//Annonsen fixad//

Edit: Jag vet att det stod "rätt" pris i annonstexten, tyckte bara den extra nollan i listpriset gjorde den lämplig at tbumpa upp den härliga tråd ;)

Senast ändrad:
Blockettråden 2
BigC.se sa:

http://www.blocket.se/stockholm/Modern_stalracer_m__Campa__Geneseis_Volare_40_66476801.htm?ca=11&w=1

Står ju jetetydligt, Reynolds 853. Fin cykel så 15000kr är ju ett kap? Jag menar, den kostar ju typ 13500kr härifrån: http://www.paulmilnescycles.com/gen...rame-adk-full-carbon-fork---silver-2918-p.asp

Prissättningen på 150k är väl mer det vanliga problemet med att hålla reda på nollorna :)

Blockettråden 2
Blockettråden 2
garfunkel sa:
Jeppe_E sa:
Står ju jetetydligt, Reynolds 853. Fin cykel så 15000kr är ju ett kap? Jag menar, den kostar ju typ 13500kr härifrån: http://www.paulmilnescycles.com/gen...rame-adk-full-carbon-fork---silver-2918-p.asp

Du glömmer ju den viktigaste punkten när man annonserar på Blocket, och det är inköpspriset när man själv köpte, oavsett hur många år sedan det är, som är det man utgår ifrån :)

Nänä, han har ju varit jeteduktig och googlat fram att rek priset på den är 25k (vilket nog stämmer) och han hittat den för runt 20, typ... ish...cirka...ungefär. Det gäller ju att använda rätt referens när man ska påvisa att den här cykeln, ja den är rimligt prissatt, för att vara begagnad. Typ hälften av vad han begär kan väl anses som rimligt.

Blockettråden 2
Jeppe_E sa:
BigC.se sa:

http://www.blocket.se/stockholm/Modern_stalracer_m__Campa__Geneseis_Volare_40_66476801.htm?ca=11&w=1

Prissättningen på 150k är väl mer det vanliga problemet med att hålla reda på nollorna :)

Jag la ut annonsen och, ja, jag fick fel på en nolla ;)

Den finns inte i medium/54cm i butiken ovan (jag googlade pris i butik faktiskt innan jag la upp annonsen) så jag tycket jag kan ta 15000 för den. Om någon här hittar den i 54 cm i en butik med ett pris lägre än 15000 kr kan jag tänka mig att sänka priset.

Blockettråden 2
Jeppe_E sa:
garfunkel sa:
Jeppe_E sa:

Du glömmer ju den viktigaste punkten när man annonserar på Blocket, och det är inköpspriset när man själv köpte, oavsett hur många år sedan det är, som är det man utgår ifrån :)

Nänä, han har ju varit jeteduktig och googlat fram att rek priset på den är 25k (vilket nog stämmer) och han hittat den för runt 20, typ... ish...cirka...ungefär. Det gäller ju att använda rätt referens när man ska påvisa att den här cykeln, ja den är rimligt prissatt, för att vara begagnad. Typ hälften av vad han begär kan väl anses som rimligt.

Varför skulle jag ta 7500 kr för en cykel jag köpt för ett år sedan för 20000 kr? Att ett fåtal exemplar i andra storlekar reas ut på nätet spelar ingen roll - Om de storlekarna inte passar så hjälper det ju inte en potentiell köpare att få den billigare än 15000. Som sagt, om någon hittar strl 54cm billigare kan jag tänka mig att sänka.

Blockettråden 2
En hyfsat sann generell regel för beggat är ju att det sjunker ca 40% under år 1, förutsatt att skicket är bra.
Så 15k känns ju lite optimistiskt.

Sedan kan man ha känslor och tyckande kring det hela :)

Blockettråden 2
xiongxiong sa:
Varför skulle jag ta 7500 kr för en cykel jag köpt för ett år sedan för 20000 kr? Att ett fåtal exemplar i andra storlekar reas ut på nätet spelar ingen roll - Om de storlekarna inte passar så hjälper det ju inte en potentiell köpare att få den billigare än 15000. Som sagt, om någon hittar strl 54cm billigare kan jag tänka mig att sänka.

Naturligtvis och eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det tillgång och efterfrågan som sätter priset. Du har satt ett pris, om någon är beredd att betala det, återstår att se. Personligen så har inköpspriset mycket lite med saken att göra faktiskt. Det är en fin cykel. Men det kommer ju att krävas att en köpare har snöat in på att just en sådan cykel vill jag ha och att det är en 54 som är rätt.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
One size fits all?

tarmac_osfa.PNG

Blockettråden 2
Blockettråden 2
GurraG sa:
Slöfock sa:

Jag är i Västerås hela helgen, tror jag ska köpa hojen för att den är så dj-la ful. Min fylle-cykel sjunger på sista versen och jag orkar inte skruva mer än jag gör hela dagarna så Camel'en kan bli en värdig (?) ersättare. Blir ju ivf lätt att hitta utanför krogen :-)

Risken är bara att någon känner igen dig....

Blockettråden 2
GurraG sa:
Slöfock sa:

Jag är i Västerås hela helgen, tror jag ska köpa hojen för att den är så dj-la ful. Min fylle-cykel sjunger på sista versen och jag orkar inte skruva mer än jag gör hela dagarna så Camel'en kan bli en värdig (?) ersättare. Blir ju ivf lätt att hitta utanför krogen :-)
Risken är att du blir tagen av stilpolisen innan du blir tagen för fylla.

Blockettråden 2
Tillbaka
Topp