Blockettråden 2

Blockettråden 2
Nåt gick inte som det skulle... (återtag)

AB83C324-810B-4C55-A027-E91106070AE1.png

Blockettråden 2
marr sa:
Mini_me sa:
Orwar sa:

Vem betalar 4000kr för nåt på wish? Allt känns ju som en chansning när man beställer från kina/Asien så varför gambla 4000kr på skit?

Snarare nån som köpt en container skräp de nu vill lura på folk.

Förmodligen. Happy är nog inte riktigt rätt forum för att sälja containerskräp.

Blockettråden 2
Vad innebär egentligen intressekoll, vilket går att läsa då och då i annonser på Happy K&S, Blocket etc.? Finns det någon som någonsin köp något av en säljare som använder ordet intressekoll i en annons? Är det inte bara ett bombsäkert sätt att 1. idiotförklara sig själv som säljare (och människa) samt 2. deklarera för alla spekulanter att begärt pris är minst 50% för högt?

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Sixten Fors sa:
Vad innebär egentligen intressekoll, vilket går att läsa då och då i annonser på Happy K&S, Blocket etc.? Finns det någon som någonsin köp något av en säljare som använder ordet intressekoll i en annons? Är det inte bara ett bombsäkert sätt att 1. idiotförklara sig själv som säljare (och människa) samt 2. deklarera för alla spekulanter att begärt pris är minst 50% för högt?
Intressekoll=visa för omvärlden att man äger något som man värderar högt.

Blockettråden 2
freddag sa:
Sixten Fors sa:
Vad innebär egentligen intressekoll /…/ ?
Jag har tolkat det som försök att göra köpare mer intresserade genom att spela svår. Är barn till en hästhandlare och har sett många exempel på spekulanter som blir omåttligt köpsugna bara för att hästen inte riktigt är till salu.

Ett bra svar är väl "Inte intresserad för tillfället!"

Blockettråden 2
jansson99 sa:
freddag sa:
Sixten Fors sa:
Jag har tolkat det som försök att göra köpare mer intresserade genom att spela svår. Är barn till en hästhandlare och har sett många exempel på spekulanter som blir omåttligt köpsugna bara för att hästen inte riktigt är till salu.

Hihi, ska börja svara på alla intressekollar med sådana PM.

Blockettråden 2
freddag sa:
jansson99 sa:
freddag sa:
Sixten Fors sa:

Hihi, ska börja svara på alla intressekollar med sådana PM.

Finns ett litet gäng du kan starta med...
https://happyride.se/annonser/?sear...ype=1&category2=&county2=&type2=&price=&year=

Blockettråden 2
Sixten Fors sa:

Snåla människor ska annonsera gratis för en fantasisumma, typ.

Blockettråden 2
gerrardsdobbar sa:
Hehe, den där Kanjonen är dessutom också sista inlägget på sidan 170. Funderar på att buda iväg ett skambud på 5000 bara för att göra säljaren arg.

Köpte min årsmodell 15 av samma modell (snyggare dekaler och svart) med hjul för 7,5k för två år sen, den hade rullat 20 mil. Så jag tycker inte 5k är ett skambud, kör på?

Tillbaka
Topp