Blockettråden 2

Blockettråden 2
Verkar vara en ny trend att skriva "med rätt att neka". Dyker upp lite här och där, nej du behöver inte sälja din bil för 25 spänn om någon skriver ett sånt bud på facebook :)

Blockettråden 2
Ser inte riktigt problemet? Alla butiker har inte samma priser och som privatperson behöver man väl inte vara billigast även om det förstås underlättar försäljningen.

Blockettråden 2
Jag missade den billiga Siden, hade den i korgen men livet kom mellan, och till kvällen när jag hade tid var den slut. Den skulle hamnat på ett barncykelprojekt jag har på gång. Nu får ungen nöja sig med annan gaffel för 1000-1500:-.

Det blir bra det också!

Blockettråden 2
NickPick sa:
d_anders sa:
Ser inte riktigt problemet? Alla butiker har inte samma priser och som privatperson behöver man väl inte vara billigast även om det förstås underlättar försäljningen.
Vi tycker väl bara att han är gniden. Inget mer med det.

Är man gniden för att man gör ett klipp på en vara och sedan vill sälja den vidare till rådande marknadsvärde? Jävla trams.

Blockettråden 2
Raggamuffin sa:
Verkar vara en ny trend att skriva "med rätt att neka". Dyker upp lite här och där, nej du behöver inte sälja din bil för 25 spänn om någon skriver ett sånt bud på facebook :)
Glöm inte "Ligger ute i andra grupper" också. :-)
Eller, "Budgivning tills jag är nöjd" på prylar som kommer gå för under 200kr.

Blockettråden 2
d_anders sa:

När man köper saker i affär/ av företag är det underförstått att de har köpt den billigare (och det finns garanti osv), när man köper på blocket o liknande är det underförstått att de har köpt den dyrare, där av bedrägligt beteende. Väldigt oskönt tycker iaf jag.

/T

Blockettråden 2
Så kan man förstås se på det. Jag bryr mig inte om vad någon har betalat utan bara om skick och pris jmf med nypris på de ställen som jag kan tänka mig att köpa ifrån.

Blockettråden 2
tmalm sa:
d_anders sa:

När man köper saker i affär/ av företag är det underförstått att de har köpt den billigare (och det finns garanti osv), när man köper på blocket o liknande är det underförstått att de har köpt den dyrare, där av bedrägligt beteende. Väldigt oskönt tycker iaf jag.

/T
Väldigt konstigt resonemang. Så bara för att man gör ett klipp får man inte sälja med förtjänst?
Jag tycker snarare det tyder på entreprenörsanda och förslagenhet.

Blockettråden 2
ooms sa:
tmalm sa:
d_anders sa:

/T
Väldigt konstigt resonemang. Så bara för att man gör ett klipp får man inte sälja med förtjänst?
Jag tycker snarare det tyder på entreprenörsanda och förslagenhet.

Får och får, jag tycker det är en oskön attityd bara. Är du här för att tjäna pengar och är öppen med det så fine, kör bara men privatpersoner emellan och framförallt när det gäller surf, mtb å utförsåkning så föredrar jag en Aloha framför en här-kommer-minsann-jag-attityd.

/T

Blockettråden 2
Nån vill verkligen sälja sin ouppackade hoj.

12245A57-88DF-4437-8CE0-9DC5EB4C2F0E.png

Blockettråden 2
emmer sa:
NickPick sa:
Det är väl bara åka dit och hjälpa honom och sedan rapportera inkomsten till skattemyndigheten så kommer dom undra varför han inte skickat in skatt på utbetalt belopp. Iofs inte så mycket pengar men han lär ju lära sig hur man fyller i blanketter :-)
Om arbetet kostar mindre än 1000kr, så klarar han sig från pappersarbete: https://www.skatteverket.se/privat/...privatperson.4.d1afd3103d689ac2a80002439.html

Blockettråden 2
Skogsgubben sa:
emmer sa:
NickPick sa:
Det är väl bara åka dit och hjälpa honom och sedan rapportera inkomsten till skattemyndigheten så kommer dom undra varför han inte skickat in skatt på utbetalt belopp. Iofs inte så mycket pengar men han lär ju lära sig hur man fyller i blanketter :-)
Om arbetet kostar mindre än 1000kr, så klarar han sig från pappersarbete: https://www.skatteverket.se/privat/...privatperson.4.d1afd3103d689ac2a80002439.html

Det är ju bra!
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=58745
Dessa kostade ynka 500 sek på xxls erbjudande, men lite fyndigt att försöka byta på en gång. Marknaden för röda bågar lär tyvärr vara begränsad.

Blockettråden 2
Kanske inte detta som denna tråden är till för men jag är för nyfiken så frågar här:

Häromdagen, kanske igår, så såg jag en Scott Scale (eller var det Scott Spark, hmm) i Happys köp & sälj avdelning, ägaren sålde den för att denne hade vunnit cykeln, verkade vara helt ny, runt 15'000kr låg den nog ute för, jag tänkte slagit till på den men när jag skulle leta upp annonsen igen så verkar den vara borta.

Var det en riktig annons med en ny lycklig ägare (vem är du?) eller var det någon fuffelns med annonsen? Vore kul att veta ifall någon här på Happy gjorde ett riktigt fint kap eller blev lurad :D

Senast ändrad:
Blockettråden 2
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=59527

"Säljer min Super lätta Trek Emonda SLR med Tune Sadel helt i kolfiber, Tune hjul, SRAM 11 delad 11/25 växel bak 50/34 fram.
Continental Attack comp 22mm däck fram ochVittoria corsa 23 bak som behöver limmas/bytas.
Bontrager XXX styre bromsar.
Allt original !! Köpt för 120 000:- första Emonda SLR utgåvan frpn TREK.
Jag är 1,78 Passar fint till mig
Mycket sparsamt använd bara några turer per år sen inköp."

1) VEM FAN köper en cykel för 120k?
2) VEM FAN köper en cykel för 120k och sen använder den till "några få turer" på fyra år?
3) VEM FAN tror att man kan få ut 75k för en snart fem år gammal cykel?

Blockettråden 2
gerrardsdobbar sa:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=59527

"Säljer min Super lätta Trek Emonda SLR med Tune Sadel helt i kolfiber, Tune hjul, SRAM 11 delad 11/25 växel bak 50/34 fram.
Continental Attack comp 22mm däck fram ochVittoria corsa 23 bak som behöver limmas/bytas.
Bontrager XXX styre bromsar.
Allt original !! Köpt för 120 000:- första Emonda SLR utgåvan frpn TREK.
Jag är 1,78 Passar fint till mig
Mycket sparsamt använd bara några turer per år sen inköp."

1) VEM FAN köper en cykel för 120k?
2) VEM FAN köper en cykel för 120k och sen använder den till "några få turer" på fyra år?
3) VEM FAN tror att man kan få ut 75k för en snart fem år gammal cykel?

En idot? ?

Tillbaka
Topp