Blockettråden 2

Blockettråden 2
Aluminiumram så nej inte billig.

Om årtalet stämmer så är den snarare alldeles för dyr. Men det där är ingen 2014 års modell utan snarare 2019 eller senare med det staget vid sidan om bakdämparen.

Men nu killgissar jag :))
Det sitter en RS Zeb i fronten och då stämmer inte 2014 och jag tycker nog att den är lite för billig(om hen inte är jävligt sur på farsan, typ sälj cykeln å skicka pengarna)…..

Blockettråden 2
Om någon cyklat 10 mil med den där så heter jag Peter Sagan. ?

Bilagor

• Screenshot_20220725-193909_Tradera.jpg
    Screenshot_20220725-193909_Tradera.jpg
    168.9 KB · Besök: 369
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Nä jag förstår inte heller varför högafflarna ska fram? Han skriver ju att ramen är trasig. Bedrägeri är om man säljer en ram man vet är trasig men låtsas som att den är hel och döljer skadan för köparen eller råkar att inte visa den.
Men 24k för en potentiell värdelös bit plast förtjänar en del skit. Du får t ex en ny Propain Tyee CF-ram för det, lägg på ett par tusenlappar så får du en hel hoj.

Blockettråden 2
Eftersom han säljer bara ram

Undras om säljaren fått ny ram på försäkring och sen hovar in 20 lax vid sidan om... Snyggt

För annars hade han ju kunnat laga ramen själv för bara 3000kr
Det är väl ffa försäkringsbolaget som "klantat" sig isåfall och inte krävt destruerad ram? Som sagt, jag ser inte att säljaren gör nåt fel här när han är öppen med vad som säljs.

Blockettråden 2
Äh ni fattar ju inte, man måste ju köra sönder ramen först!

(Jag hade för aldrig köpt en trasig ram för 24 papp själv, men för betydligt lägre pris hade jag ev kunnat göra det, och lämnat in till en kompetent kolfiberreparatör ..jag kör själv omkring med en reparerad baktrangel på min Ripmo fö.)

Blockettråden 2
Betydligt lägre pris ja.
Vad skulle en hel ram med garanti kosta, 40 papp högt räknat?

Säg att att enbart ramen är värd 5000 när den är lagad så finns det i så fall enligt säljaren 2000 spänn kvar på den och några tusen för dämparen. Styrlager kan han ju plocka ut och kasta om han klarar av det...värde noll begagnat.

Blockettråden 2
Betydligt lägre pris ja.
Vad skulle en hel ram med garanti kosta, 40 papp högt räknat?

Säg att att enbart ramen är värd 5000 när den är lagad så finns det i så fall enligt säljaren 2000 spänn kvar på den och några tusen för dämparen. Styrlager kan han ju plocka ut och kasta om han klarar av det...värde noll begagnat.
Do vil inte köpaa min styrlager? 500kr kompis. 40x52x8 och 40x52x7mm helt nya. Bara för dig kompis micke bra pris

Tillbaka
Topp