Wunderbaum
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snitthastighet på drygt 37,6 km/h över 640 km är rätt bra! Sjukt snabba hjul.17 timmar verkar överkomligt.
Nu får ja skämmas. Läste fel sjö.Snitthastighet på drygt 37,6 km/h över 640 km är rätt bra! Sjukt snabba hjul.
Man mår bra av att skämmas ibland! Man jobbar liksom på ödmjukheten, vilket aldrig kan vara fel. Kudos!Nu får ja skämmas. Läste fel sjö.
Det går ju att cykla runt Vänern på olika sätt, men när jag gjorde det var det runt 450 km.Snitthastighet på drygt 37,6 km/h över 640 km är rätt bra! Sjukt snabba hjul.
Jag ska villigt erkänna att jag inte gjorde någon djupare efterforskning. Jag fick upp Vänerleden som ska vara 640 km och nöjde mig där. Det är ju ändå fredag, och 640 km bidrog ju till mer underhållningseffekt än 450 km ? Jag har nått mitt vetenskapsmax den här veckan, så resten av veckan bidrar jag istället till dåligt underbyggda åsikter!Det går ju att cykla runt Vänern på olika sätt, men när jag gjorde det var det runt 450 km.
Ofan. Och jag som gick fram och tillbaka med tanken på att köpa den ramen. Det var lite för bra för att vara sant, nu i efterhand.Också nyfiken på den ramen, men alltför många frågor för att orka gå vidare. Det fattas växelögla, stickers medföljer vid sidan om, har aldrig sett den färgen på den ramen, det är annan sadelstolpe än den som följer med originalcykeln, dåliga gängor på nån täckplatta, ramen verkar lagad vid vevpartiet, etc
Det kanske inte är nåt skumt, men lite för många frågor för att kännas helt rätt. Vevpartiet är nog inte lagat. Skulle egentligen skriva lappat ? Har hört att modellen ska vara ruskigt bra, en drömcykel.Ofan. Och jag som gick fram och tillbaka med tanken på att köpa den ramen. Det var lite för bra för att vara sant, nu i efterhand.
Han skriver ju att det är en speciallack från Cannondale, och det borde inte vara svårt att ta reda på om det är sant. Om man frågar Cannondale direkt. Hur ser man att den är lagad vid vevpartiet? Kanske den bara är repad.
Tänkte också på det här med stolpen. Passar en ickeoriginal stolpe på den ramen?
Ja det är minst sagt skumt ändå.
Ok. Vad tror ni att den är värd då? Det är fortfarande ingen som har köpt den.Det kanske inte är nåt skumt, men lite för många frågor för att kännas helt rätt. Vevpartiet är nog inte lagat. Skulle egentligen skriva lappat ? Har hört att modellen ska vara ruskigt bra, en drömcykel.
Ok. Vad tror ni att den är värd då? Det är fortfarande ingen som har köpt den.
Det jag ser som ett hinder, är AI offset hjulen man måste ha på den. Det blir ingen bra om man vill byta hjul mellan olika cyklar. Annars skulle jag inte bry mig jättemycket om lite skrap/stenskott här och där.
Det tycker jag såklart, men som sagt, så många frågetecken. Man blir skeptisk när den suttit ute så länge utan att ha blivit såld, med tanke på att priset är så bra.Tycker du inte 10K för en ram med NY gaffel som kostar +30k är bra pris?
Priset är nog per delHar varken kunskap att avgöra om det är något att ha eller plats att härbärgera prylarna, men det verkar ändå vara hyggligt pris per kilo eller?
Visa bilaga 575730
Nedsatt till 3700 kr nu! ?Letar hjul för fulla muggar, och tycker generellt att de är vansinnigt svårt att veta vilket hjulpar som är värt vad.
Men här är de väl i alla fall någon som slant på tangentbordet? De naven som är specade verkar kosta €19 + 37€, från tysken, nya.
Kan därmed inte ens tänka mig att de här kostar 4k ens nya.. eller missar jag något?
Visa bilaga 575746
Troligtvis...?Priset är nog per del
Det var inte jag iallafall. Slog till på en Ridley Kanzo från XXL istället. Det skulle dock vara intressant att se om köparen blev nöjd.Vem blev det som slog till nu då? Jag ju alla möjligheter att bli en kanonhoj.
Gamla ramen med..Kanske jag som undervärderar komponenterna men är det inte lite i överkant?
![]()
Säljes: NukeProof Scout 290
Hej! Säljer en i princip oanvänd NukeProof Scout 290. Inköpt april/maj 2022. Har loggat ca. 8h p&arihappyride.se
Du får ju en ny med lyrik och Slx för samma peng, med garantier och allt vad det innebär.
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!www.wiggle.se
Nedsatt till 3700 kr nu! ?
Kanske jag som undervärderar komponenterna men är det inte lite i överkant?
![]()
Säljes: NukeProof Scout 290
Hej! Säljer en i princip oanvänd NukeProof Scout 290. Inköpt april/maj 2022. Har loggat ca. 8h p&arihappyride.se
Kanske så man kan skjutsa kompisen efter ett par glas på krogenVad är det där som är monterad på sadelröret just ovanpå topröret?
Larm ?Vad är det där som är monterad på sadelröret just ovanpå topröret?
Samma annons var uppe i Malmö häromdagen, en gravel också från samma person.
Ser ut som en bra deal. För bra…
Nu ännu bättre -> 2800 kr!Nedsatt till 3700 kr nu! ?
Jag ska ju kränga mina snarlika hjul, men tänkte att 2 000 kr var rimligt. Nu blir det priskrig om begagnade instegshjul! :DNu ännu bättre -> 2800 kr!![]()
Svårt val?Visa bilaga 5764203000 kr, eller så 3300 kr nytt hos tysken med garanti och allt
Nypris 1000, men det står 1399 på prislappen?
Jag ska ju kränga mina snarlika hjul, men tänkte att 2 000 kr var rimligt. Nu blir det priskrig om begagnade instegshjul! :D
Skönt att du gjorde en prissondering åt mig! :D2700 fick jag för dem! ? Man får passa sig när man prissätter saker så inte Blockettråden haffar en! Med tanke på hur många som lägger ut begagnade prylar/cyklar för nypris så får man ju inte va sämre ?
Skämt åsido så hade jag sett exakt likadana hjul gått för det ursprungspriset här så man är väl inte dum att inte testa, förväntade mig nog någonstans mellan 2500-3000 och hade ju ganska rätt ?![]()
Bra betalt! Jag köpte ett par liknande hjul (boost,. 30mm id, ca 2000g) för 1800kr för någon månad sen men det var nog ett fynd.2700 fick jag för dem! ? Man får passa sig när man prissätter saker så inte Blockettråden haffar en! Med tanke på hur många som lägger ut begagnade prylar/cyklar för nypris så får man ju inte va sämre ?
Skämt åsido så hade jag sett exakt likadana hjul gått för det ursprungspriset här så man är väl inte dum att inte testa, förväntade mig nog någonstans mellan 2500-3000 och hade ju ganska rätt ?![]()
Måste varit jobbigt att hitta dessa till så högt pris. Det var å andra sidan jättenkelt att hitta de hos Erlan för 539:- (i lager).Vilket klipp, 1900/st i nypris!!
![]()
Säljes: Shimano SM-RT800 skivor i superskick
Jag har bytt till Ultegra di2 12sp och därför ska jag byta till RT-MT800 skivor. Säljer därav minhappyride.se