Blockettråden 2

Blockettråden 2
De förbereder så att man är beredd på mejl från DPD, DHL, Fedex eller vad de nu säger. Fejkmejlet kommer sen berätta att de måste ha en försäkring för att hantera kontanter. Du kommer ombeds betala in en mindre summa via ex kort eller paypal. De pengarna ser du inte igen. Självklart kommer heller inget bud hem till dig. Folk har blivit blåst på detta även om det i Sverige är lite svårare. I vilken verklighet skulle en budfirms agera förmedlare med kontanter liksom?

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Det är alltså @Aria_Aero som säljer sina Bianchi-cyklar.
Hej,
Det är jag som säljer Bianchi cyklar på blocket.
Vart lite rörigt här så lätt att missförstå varandra, men jag är ingen bedragare.
Det är två olika cyklar som ni kan se ena med fälgbroms och den andra är med disc och kolfiberhjul.
Anledning till i stort sätt samma pris är att cykel med fälgbroms är nyare då den är uttagen 202202 och är i nyskick.
Försöker göra samma värdering när man säljer bilen men det är kanske inget man kan använda sig av när man säljer cykel :)
Anledning att jag säljer är att jag funderar på nyare Bianchi oltre.
Vid flera funderingar är det bara att höra av er.Mvh Kemo

Blockettråden 2
Hej,
Vart lite rörigt här så lätt att missförstå varandra, men jag är ingen bedragare.
Det är två olika cyklar som ni kan se ena med fälgbroms och den andra är med disc och kolfiberhjul.
Anledning till i stort sätt samma pris är att cykel med fälgbroms är nyare då den är uttagen 202202 och är i nyskick.
Försöker göra samma värdering när man säljer bilen men det är kanske inget man kan använda sig av när man säljer cykel :)
Helt ok!
Folk lär sitta här och leta annonser att hacka på oavsett, tyvärr.

Blockettråden 2
Hej,
Tror inte det var någon som menade att du är en bedragare, det var nog snarare att det var festligt med någon som hade 2 "likadana" cyklar med fälg- respektive skivbroms. Snygga cyklar dessutom ?

Blockettråden 2
Ngn som saknar sin White?
1695214208151.png

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Han lyckades få kontakt genom FB, stämde möte och ringde polisen som faktiskt dök upp på utsatt tid, och på den vägen är det. Jag tror att tjuven var bekant för dem sen tidigare, så om det blir några rimliga påföljder återstår att se
I bästa fall häleri, han lär ju vara slipad och säga rätt saker.....
Det riktigt roliga ? är ju ändå att cykeln är tillbaka även om tjyven sannolikt inte blir slängd framför bussen(tyvärr).

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Visa bilaga 655403
Snabbväxlar! Slå till direkt!
De verkar ha delat på en cykel och nu låter hon väldigt uppgiven över att intresset hos mannen svalnat och han vill skaffa en annan. Cykel alltså. Eller ännu en ny hobby, trots att skilsmässan varit nära inpå vid varje nytt prylinköp. Men för sista gången då, sen får du inte köpa nåt mer. Längdspannet är väl deras eget.

Blockettråden 2
Värdelöst, lär ju dock vara lätt att hitta om den fortfarande finns kvar i Sthlm. Posta i en egen tråd så fler ser den. Vi är ju många som rör oss i Sthlm på daglig basis.
Säljaren har en annan cykel ute på Marketplace. https://www.facebook.com/marketplac...f=marketplace_profile&referral_code=undefinedVisa bilaga 655333
Tro det eller ej, men jag lyckades stämma träff med säljaren igår förmiddags och få dit en polispatrull samtidigt. Det visade sig att damcykeln i annonsen ovan också var stulen och att säljaren "Ying Yang" var känd av polisen sedan tidigare. Uppenbarligen hade killen satt i system att stjäla cyklar och sälja vidare. Som tur var hade han inte hunnit sälja min cykel ännu, utan den stod hemma i hans lägenhet. Jag fick faktiskt min cykel tillbaka genom polisen! Helt otroligt. Tusen tack Salle för att du tipsade om fb-annonsen här! Trodde aldrig jag skulle få se min cykel igen, men uppenbarligen kan man ha tur i oturen ibland.

Bilagor

• cyklist.jpg
    cyklist.jpg
    81.8 KB · Besök: 223
Blockettråden 2
Tro det eller ej, men jag lyckades stämma träff med säljaren igår förmiddags och få dit en polispatrull samtidigt. Det visade sig att damcykeln i annonsen ovan också var stulen och att säljaren "Ying Yang" var känd av polisen sedan tidigare. Uppenbarligen hade killen satt i system att stjäla cyklar och sälja vidare. Som tur var hade han inte hunnit sälja min cykel ännu, utan den stod hemma i hans lägenhet. Jag fick faktiskt min cykel tillbaka genom polisen! Helt otroligt. Tusen tack Salle för att du tipsade om fb-annonsen här! Trodde aldrig jag skulle få se min cykel igen, men uppenbarligen kan man ha tur i oturen ibland.
Grattis och välkommen till Happy.

Blockettråden 2
Snyggt! Kul att den hittade tillbaka hem!

Tillbaka
Topp