Blod, svett och tårar
Kan denna vecka bli bättre? Nej, jag TROR FAKTISKT INTE DET!!! Ha! Livet leker –BARA SÅ NI VET!!! Inte nog med att man höll på att drunkna och få 20 000 volt genom kroppen på måndagens cykeltur – BARA FÖR ATT VÄDRETS MAKTER BESTÄMDE SIG FÖR ATT DET SKULLE ÅSKA OCH ÖSREGNA NÄR ANNA HUNNIT TVÅ MIL HEMIFRÅN!!! Men jag klagar inte, vadå, lite regn och åska bara. It’s cool. Säkert. MEN! Så bestämmer man sig för att vara duktigt och cykla till högskolebibblan och läsa i kursboken som inte går att få tag i någonstans. Väl där NÄR MAN LYCKATS SKAFFA SIG PYSPUNKA PÅ DEN J**** PENDLARHOJEN upptäcker man att någon typ, NÅGON. HAR. GÖMT. REFERENSEXEMPLARET. Skit! Då cyklar man väl vidare till Sportson och provar vintercykelskor då men så köper man en cykel istället. Det var väl i och för sig kul MEN!!! NÄR MAN VÄL KOMMIT HEM OCH SKA GE SIG UT PÅ JUNGFRUFÄRD HINNER MAN 500 METER SÅ UPPTÄCKER MAN ATT PEDALEN ÄR LÖS OCH SNE! Lugn, it’s cool, man cyklar sakta hem, ringer Pär, ringer Henrik, ingen svarar så man drar fram verktygslådan och rotar runt i hopp om att finna något bra verktyg. Hittar en skiftnyckel från stenåldern, provar, passar inte men får i alla fall bort pedalen från vevpartiet. MEN!!! DÅ FÅR MAN INTE BORT SKIFTNYCKEL FRÅN PEDALJ*****!!!!!! Efter en halvtimme av blod, svett och tårar ger man sig ut på en välbehövlig och välgörande promenad – TROR MAN!!!! För då ser ni, ja då kommer det två fartdårar på motorcyklar som prejar en av vägen vilket resulterar i en j**** hundskit under skon! BUT, IT’S COOL!!! Ingen fara. Jag ÄR lugn. Men alla når vi någon gång den tidpunkt då bägaren rinner över, så nu sitter jag här på golvet i hallen framför en ny cykel som inte går att cykla på, med en trampa som det sitter fast en skiftnyckel på i ena handen och en doja med hundskit på i den andra. BRÖÖÖÖÖÖÖÖL!!!!!