Bluebird.....eller?

Rutbritt

Aktiv medlem
Bluebird.....eller?
Hej.
Undrar kort och gott om någon här äger eller provcyklat en dartmoor bluebird. Är sugen på att bygga ihop en nu under våren och skulle vilja veta vad någon som testat en tycker!!
Har byggt 3 dartmoore ht's under förra året och har gillat dem alla. Hittar dock inte så värst mycket info om bluebirden på nätet och undrar om hjälp finns här på happy!?

Alternativt kanske någon har ett annat tips på fs-ram med 130-150mm slaglängd för 29" hjul under 10k med dämpare?
Tack på förhand!

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Bluebird.....eller?
Radon slide carbon 140 är rätt fina, se nedan. Har en Cube stereo 140 c:62. Identisk geometri, nära på identisk ram. Mycket trevlig hoj kombinerat med en monarch+ samt en 160 mm pike rct3 i fronten.

Rutbritt

Aktiv medlem
Bluebird.....eller?
Radon slide carbon 140 är rätt fina, se nedan. Har en Cube stereo 140 c:62. Identisk geometri, nära på identisk ram. Mycket trevlig hoj kombinerat med en monarch+ samt en 160 mm pike rct3 i fronten.

Missade att skriva att jag vill ha en 29a.
Tack för svar dock! Haft en slide 29a och 26a de var trevliga!

Rutbritt

Aktiv medlem
Bluebird.....eller?
Finns en på KoS.
(Inte min...)
Fundering. Om du byggt 3 Dartmoor Ht förra året, har du provkört de ens?...🙄
Har massor av delar så letar bara ram!
Har skruvat ihop cyklar åt vänner och en som extracykel. Testat alla så pass att jag vet att jag gillat dem!

Lansénberg

Ny medlem
Bluebird.....eller?
Hur slutade den här historien? Blev det en bluebird tillslut @Rutbritt ? Om så är fallet, vad tycker du om den? Jag har själv snurrat in på samma ram och försöker likt dig bilda mig en uppfattning om hur den upplevs.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer