Bmx - bra idé eller 40-årskris?

johan82

Ny medlem
Hej på er. Nu när vintern är i antågande funderar jag på hur jag ska fördriva de kalla, regniga och snöiga kvällarna. Visst, jag kan intala mig själv att jag ska ut i skogen ändå men vet med mig att turen i 3 grader och regn antagligen inte blir av utan att det då istället blir mtb-filmer på youtube.
Jag började cykla i april i år och känner att jag har mycket tekniska saker jag skulle vilja lära mig, bunnyhop och manual för att nämna något. Kom då att tänka på att det i min stad finns en BMX-hall. Såg dessutom att cyklarna var överkomliga i pris.

Så, tror ni att det kan vara värt att köra bmx i syfte att bli bättre på mtb eller blir man bara en märklig gubbe i hallen. Är 38 år ska tilläggas och har aldrig suttit på en bmx.

Erik O

Aktiv medlem
Kör bara kör. BMX är jättekul även när man inte är bäst. Funkar bra i pumptrack eller bara att glida runt på gatan och hoppa upp på trottoarkanter med. Ett annat alternativ kan ju vara att köpa en dirt. Lite mer mtb-likt och funkar säkert också i bmx-hallen.

jolov

Aktiv medlem
Ett alternativ skulle väl vara en 24"
Bmx, typ sunday model C (inte cruisergeometri)

lite mer gubbkomfort

johan82

Ny medlem
Kör bara kör. BMX är jättekul även när man inte är bäst. Funkar bra i pumptrack eller bara att glida runt på gatan och hoppa upp på trottoarkanter med. Ett annat alternativ kan ju vara att köpa en dirt. Lite mer mtb-likt och funkar säkert också i bmx-hallen.
Lurade på det men såg att det var ganska ordentligt prisskillnad mellan bmx och dirt.

SIE

Aktiv medlem
En kris som innebär att man köper en cykel låter som en bra kris.
Att vara en märklig gubbe med en cykel låter även det som något bra.
Det finns säkert även tillfällen då du stöter på folk i samma sits. Jag blev t ex nyligen den märkliga gubben på skateboard, en lördageftermiddag i en actionpark kaosfull av kids på kickbikes och duktiga ynglingar på skate, ingen verkade notera gubben. Och när jag återvände vid 9:00 på söndagsmorgonen var där endast andra 40plus-gubbar på skateboard...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer