BOA vajer/snöre

ulen

Aktiv medlem
BOA vajer/snöre
Går det att handla endast snöre/vajer till BOA-snörningen, nånstans?

Och är detta en BOA S1? En annan skruv för ratten och inga +/- symboler?

Bilagor

• 2017-11-11 12.52.23.jpg
    2017-11-11 12.52.23.jpg
    249 KB · Besök: 410
BOA vajer/snöre
Tack för tips om garantin. Har mejlat dem.

Det är nog en BOA LSRV2. Typ 30 olika varianter på ratten låter lite överkonstruerat?

BOA vajer/snöre
Kapar tråden lite. Det låg en stor gran bredvid stigen idag, toppen var precis i kanten av stigen med avbrutna grenar. Vajern på mina Diadora polarex fastnade såklart i en gren och slet lös hela boaspännet och rev sönder vaijern. Har någon lyckats fixa en dylik skada? Spännet verkar varit fastsytt i skon. Får man dylika olyckor på Boas garanti med?

Bilagor

• 20171111_191712.jpg
    20171111_191712.jpg
    159 KB · Besök: 268
BOA vajer/snöre
danky_xv sa:
Kapar tråden lite. Det låg en stor gran bredvid stigen idag, toppen var precis i kanten av stigen med avbrutna grenar. Vajern på mina Diadora polarex fastnade såklart i en gren och slet lös hela boaspännet och rev sönder vaijern. Har någon lyckats fixa en dylik skada? Spännet verkar varit fastsytt i skon. Får man dylika olyckor på Boas garanti med?

BOA vajer/snöre
danky_xv sa:

Med tanke på att deras guarantee claim formulär är utformat på följande sätt så hade jag definitivt gjort ett försök.

boa.PNG

https://store.theboasystem.com/warranty.php

BOA vajer/snöre
danky_xv sa:

Om du skulle göra en sko och någon skulle fastna med den i något så att den slets sönder. Skulle du ge köparen en ny sko då? Jag ser skillnad på garanti och gå sönder... ;)

BOA vajer/snöre
NickPick sa:
Om du skulle göra en sko och någon skulle fastna med den i något så att den slets sönder. Skulle du ge köparen en ny sko då? Jag ser skillnad på garanti och gå sönder... ;)

Därav min fråga om garanti. Har int hunnit läsa in mig på deras garanti än men om man ser det som så att om det hänt med annan typ av sko så skulle jag kunnat fortsätta turen med hel sko. ?

Weldion> Videon visar hur man byter vaijer och det verkar väldigt enkelt. Men nu hade hela spännet lossnat från skon och om man byter måste det sys fast.

BOA vajer/snöre
danky_xv sa:
NickPick sa:

Därav min fråga om garanti. Har int hunnit läsa in mig på deras garanti än men om man ser det som så att om det hänt med annan typ av sko så skulle jag kunnat fortsätta turen med hel sko. ?

Weldion> Videon visar hur man byter vaijer och det verkar väldigt enkelt. Men nu hade hela spännet lossnat från skon och om man byter måste det sys fast.

Med det resonemanget skulle du ju kunna reklamera en skrotad bakväxel, för med en singlespeed hade du aldrig blivit ståendes.

Boas garanti ska vara bra,samt att funktionen är klockren.

BOA vajer/snöre
Det verkar vara en excellent support från BOA!
------------
Thank you for contacting Boa® Technology!

You are using our LSR/L3+. Your shoes are using our LSRv2 reel, which has been replaced by and is compatible with our Low Power Reel L3+.

I will send you today the parts necessary to repair the Boa® System. Which normally takes 5-6 business days to arrive!
------------

BOA vajer/snöre
danky_xv sa:
NickPick sa:

Är det fästet för vredet eller sidan motsatt vredet som lossnat?
Använd skomakare för att ta skon tillbaks till att endast Bo-vred/vajer är trasig, sen kontakta Boa. Jag skrotade klantigt i Flottsbro och slet av en Boa, fick 2x tvåpack färdiglindade vred gratis på Posten.

BOA vajer/snöre
qma sa:
danky_xv sa:
NickPick sa:

Är det fästet för vredet eller sidan motsatt vredet som lossnat?
Använd skomakare för att ta skon tillbaks till att endast Bo-vred/vajer är trasig, sen kontakta Boa. Jag skrotade klantigt i Flottsbro och slet av en Boa, fick 2x tvåpack färdiglindade vred gratis på Posten.

Det är bakstycket som lossnat från skon.

BOA vajer/snöre
Skomakarn sträckte upp händerna. :(
Ville inte alls fixa det, hade aldrig fixat boa förr. Visste inte ens varifrån man får delar.
Surt sa räven om rönnbären.

BOA vajer/snöre
Bakstycket som vredet sitter i alltså?

Om du är i Stockholm, prova PolyClean nära västerbron på söder. De lagar bl.a. 5-10 klätterskor vilket kanske är mer likt (men jag vet inte om de finns med Boa).

BOA vajer/snöre
@LenaF

BREAK A DIAL OR LACE? WE’VE GOT YOU COVERED.​

You can order a free repair kit under The BOA Guarantee and repair your gear at home. The repair kits include replacement laces and dials compatible with your system.

Tillbaka
Topp