Bock till rakt, inte en fråga om om utan av vem.

Hej,

”Jag” har bestämt att göra om hojen till en ”rak-racer”. Det är en Merida Scultura 5000 karbonhoj med ultegra gruppset fram och bak som jag i grund och botten är sjukt nöjd med, problemet är av annan karaktär..

Bor i Göteborg, tror jag vet vart jag bör vända mig. Skulle ändå önska få tips om så finnes.

Skulle det ändå bli århundradets flopp är inget förstört som jag förstår och det går att konvertera tillbaka.

Förstår att det flödar över att bock/rak-trådar, jag har problem att sålla infon så hav tålamod med en till.

Allt gott
Thomas

Hej,

”Jag” har bestämt att göra om hojen till en ”rak-racer”. Det är en Merida Scultura 5000 karbonhoj med ultegra gruppset fram och bak som jag i grund och botten är sjukt nöjd med, problemet är av annan karaktär..

Bor i Göteborg, tror jag vet vart jag bör vända mig. Skulle ändå önska få tips om så finnes.

Skulle det ändå bli århundradets flopp är inget förstört som jag förstår och det går att konvertera tillbaka.

Förstår att det flödar över att bock/rak-trådar, jag har problem att sålla infon så hav tålamod med en till.

Allt gott
Thomas
Vad är frågan? Vem som kan utföra operationen?
Enklast är väl att göra det själv, då slipper man skämmas inför nån annan om det inte blev bra.😁
Men befintliga reglage lär inte fungera på ett rakt styre så det kommer att kosta en bra slant.

Vad är frågan? Vem som kan utföra operationen?
Enklast är väl att göra det själv, då slipper man skämmas inför nån annan om det inte blev bra.😁
Men befintliga reglage lär inte fungera på ett rakt styre så det kommer att kosta en bra slant.
Helt med på att både växel och bromsreglage skall bytas, behöver nog även tvåledad styrstam och skulle det behövas kan jag nog fixa det själv men som du säger, bättre någon annan skäms 😁😉

Varför? Vad är syftet?
Varför har att göra med en operation som än så länge ställer till det anatomiskt, det skulle Inte bli så, operationens (som blev två) syfte var tvärtom att underlätta anatomiskt (hela denna process är förknippad med mkt tråkigheter)

Syftet är att få tillbaka glädjen, jag tror vägen dit är börja om där jag startade för 16 år sedan, på en hybridracer….isch
Cykeln är för bra för att sälja och att köpa en hybrid med vettig spec är för dyrt.

Varför? Vad är syftet?
Sjukt.
Jag har exakt samma frågor om din kommentar.

Veloform
Stigberget (gamla childstore)
govelo

Lycka till, tror det blir toppen!
Tips är att du kan bara byta bromshandtagen, shimanos MTB flatbar-bromshandtag funkar fint med ultegra flatmount ok. Deore är en lagom nivå att stanna på.
Borde spara några kronor

Hej,

Allt gott
Thomas
Kanske något för dig?

Tillbaka
Topp