Håller med, vågvyn på slutrakan var relativt mäktig. Och uppfriskande faktiskt, eftersom det skvätte in över banan...
För övrigt kan jag bara tipsa om att inte trycka bullar vid 42km-kontrollen. Avprovat och klart. Stumnade nåt så ini h-e när jag skulle igång sen.
Tror faktiskt det var KrisL ovan som jag jagade nästan hela loppet, efter att ha tappat kontakten i samband med att jag letat vattenflaskor i terrängen efter 6-7 km. Kom aldrig ifatt dock...
På tal om tjurrusningen i början - jag drev på rätt bra första milen, landade den på 20:30 ungefär. Hade jag fått göra om loppet hade jag kört på ännu mer i första delen av loppet, för att slippa fler av 100km-cyklare i "Motion Långsam" som mest var i vägen. Jag hade också tagit det lugnt om det gällde 100km, men nu var det ju medvind och faktiskt bara halvvägs...
För övrigt mitt första lopp, jäkligt kul! Jag var riktigt dålig i skogen dock ska medges, kände mig som en propp där. Till nästa år kapar jag tid på stigarna hoppas jag!
Landade på 2:23:47 och är väl hyffsat nöjd med den tiden. Undrar vad man ska sätta för mål till nästa år? Under 2 h på halvan, alternativt under 6h på 100km? Borde gå.
/Markus O - equipped by Biltema anno 2004.