Bockstensturen 2012

Bockstensturen 2012
Jag tycker jag har kollat överallt men hittar inte när starten går av för bst50? har fått för mig att det är klockan 11.00 men jag kanske har helt fel.

Bockstensturen 2012
Jag kommer att stå och fota lite i skogarna precis innan Öströ fårfarm, eller i 90gr svängen. Så till att Smila stort när ni cyklar förbi.

Edit: Folk behöver väl inte veta vad jag skall ha för kläder på mig, varför skrev jag det.

Senast ändrad:
Bockstensturen 2012
Likebikes skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker jag har kollat överallt men hittar
> inte när starten går av för bst50? har fått
> för mig att det är klockan 11.00 men jag kanske
> har helt fel.

Alla startar klockan 11, men i grupper efter varandra. Bst50-gruppen startar nog någon halvminut efter den sista BST95-gruppen.

/Mats

Bockstensturen 2012
Wallstone skrev:
> Halloj.
> Kommer det finnas vatten vid starten i morgon så
> man kan fylla sina vattenflaskor?

Om inte annat så borde det gå vid toaletterna bakom fästningen/hamnparkeringen.

/Mats

Bockstensturen 2012
Vill tacka arrangörerna för en grym BST i år igen. Gick 18 min snabbare i år trots allt.
MRobson ni har gjort ett grymt arr. Kommer att köra så länge jag lever. Tack.

Bockstensturen 2012
Har precis 999 bilder jag skall gå igenom nu, lär ta några timmar och få in dem på min sega dator. Skoj. NOT! =)

Edit. Ps. Bra kört alla förresten! Stog kvar till 14.30 någon kilometer innan öströ.

Senast ändrad:
Bockstensturen 2012
DSC_1205kopiera.jpg

DSC_1274kopiera.jpg

DSC_1266kopiera.jpg

Var fick Wengelin sina 33 sekunder på Darvell?

/S

Bockstensturen 2012
C-dale skrev:
> >
>
>
>
>
> Var fick Wengelin sina 33 sekunder på Darvell?
>
> /S

Kan Darvell ha rullat över tidtagningsmattan i starten 33s före Wengan?

Bockstensturen 2012
Tackar för ett fint arrangemang, var en av de sista i mål efter 95km men målet var bara att överleva :) Tycker alla funktionärer var mycket trevliga och hjälpsamma.

Enda jag hörde om var bilister som klagade på att få stanna och betedde sig illa de skulle tydligen leverera dryck till de i täten...

Bockstensturen 2012
Kanonlopp fast jag pyspunkade vid 70km och fick kolsyra x 2 och sista gången fick jag låna en fotografs pump. Tack!!! Det räddade mina sista 10km. :)

Men en grej retar mig något oerhört! Tror det var vid depå 2 och där var ett redigt lerhål med rötter och sten. Rätt farligt om jag får säga min mening och där står folk som publik och skrattar. Jo det är skitkul att folk kan skada sig... Annars kanon, men detta retade upp mig.

Bockstensturen 2012
Bättrade på min tid från förra året ( 2:31h) Bst 50km med en halvtimma, 2:03 blev det i år. Riktigt nöjd!
Dock sista 700m vurpade jag två ggr om. Första i en kurva då jag hade för hög ingångshqstighet zdå släppte framhjulet och vurpan var oundviklig.
Andra gången, 2 min senare satte jag framhjulet i stor sänka och flög över styret och rev upp hela yttersidan av låret. Detta var ca 200m innan man kommer till startområdet på högersida.
Något jag tycker man kanske skall se över.
Annars helnöjd!

Rickard

Bockstensturen 2012
C-dale skrev:
> Var fick Wengelin sina 33 sekunder på Darvell?

Han bommade ett i stående och fick 30 sekunders tillägg.

Bockstensturen 2012
Tack för ett trevligt arrangemang och en bra bana! Och som vanligt en helhjärtad insats av funktionärerna.

Två OTB blev det när jag drog på lite för mycket. Såg också ovanligt många krascher men det var nog mest folk som ville lite för mycket. Och ovanligt många punkor, några i sprängstenen men också på ganska oväntade ställen.

/Mats

Senast ändrad:
Bockstensturen 2012
Åter igen ett riktigt bra arrangemang! Välpilat, alerta funktionärer, härlig bana, tur med vädret. Vad mer kan man begära?
Tyckte nästan lite synd om depåpersonalen när klungorna jag låg i bara körde rätt igenom depåerna. De ville så gärna ge oss allt de hade o bjuda på.
Tack alla för den härliga upplevelsen! Vi syns nästa år.

Bockstensturen 2012
tobbe83 skrev:
> Har precis 999 bilder jag skall gå igenom nu,
> lär ta några timmar och få in dem på min sega
> dator. Skoj. NOT! =)
>
> Edit. Ps. Bra kört alla förresten! Stog kvar
> till 14.30 någon kilometer innan öströ.

Hojta till när o var man kan se bilderna :)

Bockstensturen 2012
Kanonarrangemang!!!

Perfekt skyltat, härligt med påhejande funktionärer och gott med varm mat efter mål.

Fin bana, dock tyckte jag det var lika kladdigt som förra året, rejält blött ute i Åkulla!

Tack BST för ett kanonjobb!!!

Bockstensturen 2012
Tackar och bockar. Grymt bra arr. Första tävlingen på 6 år. Körde bara 50 km på 2:18. Nästa år blir det 95:an och förhoppningsvis betydligt bättre tränad. Satsar på att klara det på typ 5:15.

Bockstensturen 2012
MRobson skrev:
> Se JTs inlägg ovan om vad han anser om andel
> teknisk singeltrack på BST ;)

Ok, jag skrev 0 km, men kom på den där jäkla stocken som låg över banan så jag reviderar min åsikt till 0,5 meter teknisk singletrack. ;-)

Bockstensturen 2012
JockeS skrev:
> tobbe83 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har precis 999 bilder jag skall gå igenom nu,
> > lär ta några timmar och få in dem på min
> sega
> > dator. Skoj. NOT! =)
> >
> > Edit. Ps. Bra kört alla förresten! Stog kvar
> > till 14.30 någon kilometer innan öströ.
>
>
> Hojta till när o var man kan se bilderna :)

Som amatörfotograf, så har jag ännu inte skaffat mig något ställe där jag kan lägga ut bilder. Fotade mest för egen del. Men vad hade du för nummer och låg du i täten, mitten eller mot slutet? Färg på kläderna? Så skall jag se om jag kan leta upp dig. Fick också radera en del för att de inte var i fokus..

Bockstensturen 2012
Tack för ett fantastiskt lopp! Banan var fin och tävlingen var bra arrangerad. Bland annat jättebra skyltat!

Jag är nöjd med min tid (4:42). Det var mitt första lopp på mtb och det kommer inte att blir det sista. :-)

Bockstensturen 2012
Angående banan tyckte jag att den var en bra mix av stig och väg med tanke på att man ska ta sig 95km. Lagom teknisk för den som har lite vana i skogen.

Stocken över banan borde ni lägga en ramp över på ena sidan så man kan droppa ner för den :) man vill ju inte trampa över den och riskera att pajja stora kakan på ett långlopp. Sätt trippelpilar vid rampen :)

Diket strax innan mål kom som en rejäl överrskning. Jag kom in rätt snabbt och valde vänstra spåret för att gena lite. Där var det som djupast och krävde ett rejält ryck av framhjulet för att komma över.

Sen tycker jag ni ska asfaltera den supersega åkern som var nån stans på slutet ;)

Tillbaka
Topp