Bockstensturen 2019

Bockstensturen 2019
Äntligen ska jag få åter få cykla bockstensturen efter 16 års uppehåll. Jag antar att banan har ändrats en hel del med åren. Hur är banan idag? Är det lättrullade däck som gäller? Blir det lerfest om det regnar? Hur mycket stig, grusväg och asfalt är det? Verkar vara två längre stigningar, är dessa på stig eller grusväg? Är loppet välorganiserat? Och sist men inte minst, vilket däcktryck ska man ha??

Bockstensturen 2019
Verkar vara ny rutt ut genom Varberg. Tidigare körde man asfalt genom stan och asfalt ut mot åkervägen efter 8 km. Nu ska man genom några skogs- och parkområden, vilket gör att det blir mindre asfalt första 8 km och lägre fart. Bättre lösning än tidigare tycker jag.

Senast ändrad:
Bockstensturen 2019
RockyRider sa:
Verkar vara ny rutt ut genom Varberg. Tidigare körde man asfalt genom stan och asfalt ut mot åkervägen efter 8 km. Nu ska man genom några skogs- och parkområden, vilket gör att det blir mindre asfalt första 8 km och lägre fart. Bättre lösning än tidigare tycker jag.
Hur mycket kan det förlänga vinnartiden tror du?

Bockstensturen 2019
Cannondale jekyl 1000 sa:
Och sist men inte minst, vilket däcktryck ska man ha??[/
Körde med 2,1 fram och bak (Schwalbe Rocket Ron + Racing Ralph) förra året och kommer mycket troligt köra på detta även i år...så antagligen är alla andra däcktryck väldigt mycket lämpligare...?

Tillbaka
Topp