Bockstensturen + Otränad = ????

GORM

Ny medlem
Tjenare!!!

Vad tror ni kan vem som helst ta sig runt Bocken?
E normal Svensson tränad men älskar XC cykling.
E det någon ide att änns försöka.
Har inget tids mål bara att ta mig i mål?
Eller ska jag lägga ner det tills nästa år?

Precis hemkommen från Finnmarksturen,gjorde inget bra resultat ,det var inte behagligt ,blött ,inte KUL ,men jag gjorde det!!!!!!
Jag är väl inte otränad men nästan (kändes det som i allafall).
Jag kommer att kämpa mig igenom bockstenstuen oxo.
Det kommer inte att gå fort,men jag vill göra det...

Det kommer att göra ONT. Tro mig...

Jag körde ett år med ca 10mil i kroppen totalt. Tog mig runt, men det tog tid och gjorde som sagt
rejält ont. För att inte tala om krampen...

En bekant var väldigt ambitiös inför vasaloppet, hon köpte fin utrustning och hade med sig den överallt, reser runt halva (norra) sverige i jobbet.. Fick väl ihop sådär 100km skidor före loppet pga tidsbrist och allt vad det var..

Så på vasaloppet så kom hon i mål som en bättre skidåkare än hon var när hon startade.

Så nog går det alltid, men det kanske krävs lite mer envishet :)

lleberg skrev:
-------------------------------------------------------

> Så på vasaloppet så kom hon i mål som en
> bättre skidåkare än hon var när hon startade.

Jag fattar vad du menar, men strikt sett måste väl det gälla så gott som alla?

"E normal Svensson tränad men älskar XC cykling."

Det låte ju som att du har suttit på cyklen några gånger i sommmar å då är det inga problem alls.
En trevlig tillställning, bara det blir lite torrare är förra året =)

Håller med ovanstående inlägg, frågan är nog inte om du kommer att klara det utan hur ont det kommer att göra. Har själv åkt två vasalopp nu och innan det första körde jag enbart in utrustningen under cirkus fem mil. Mellan de två loppen körde jag rullskidor en förmiddag. Visst får man lida en del men gud vad skönt det är att komma in på målrakan=o) I maj sprang jag Marathon och då jag blev påkörd av en bil i januari kunde jag inte löpträna.

Det är inte ens fysiska status om sätter begränsningarna utan ens pannben.

Funkar säkert otränad. Man klättrar ca 1100 meter bara. Tjockt pannben hjälper. Tjocka ben och rygg i flera dagar framåt får man som bonus. Annars har de fin brytbil. Den har jag åkt, när cyklen inte ville längre ( benrn var faktiskt mindre trött än cyklen.)

Tja,

har just anmält mig till långa BST och undrar detsamma, kommer man orka?? Har kört 1/2 BST varannan dag under några veckor och det känns fint, har dock aldrig kört längre än 6-7 mil i stäck tidigare..

Vill för övrigt rikta ett tack till edgedaniel som övertygade mig om att köra hela på ett kalas i torsdags, antar att det är den daniel..

//
Roffe Abelspade

Tack för alla posetiva svar.
Ska fan i mej runt!!!

Körde ett lång pass igår på asfalt med mtbn.
Allingsås till Kungsbacka via hindås-rävlanda-hällingsjö-ubbhult-kungsbacka.
Grymt jävla kuperat!!!
På datorn stog det 7.5 mil på 3tim 3min. Snitt på ca 25km/tim.
Har ingen anning om det e bra men kroppen var helt slut(DÖD) efteråt.....
Va hemma vid ca kl 20 sa till tjejen att hon fick lägga barnen själv å somnade halv nio.
Det känns i kroppen idag men ingen större fara.

Så efter allt jag läst av det ni skrivit så har jag bestämmt mig Bocken ska fixas!!!!!!

SOm sagt, med lite envishet går det. Det som knäcker en på BST är backarna men du lär knappast vara ensam om du kliver av och går upp för vissa. Träna gärna lite i skogen och inte bara asfalt, det är framför allt halkiga rötter och lera som suger musten ur en...

Varför då? Kör MTB 5 mil/veckan i snitt året runt och tror inte jag vill köra ett långlopp utan att åtminstone ha ett par 5 timmars skogspass i kroppen. Det är helt enkelt inte kul att hanka sig runt. Mitt förslag: kör ett skönt MTB pass hemma i stället. /Pasi

När vi ändå är inne på Bockstensturen... Vad är det för skillnad på att anmäla sig som motionär och tävlingsklass? (mer än att motionär kostar 500 och tävling 600+75...)

/CJ

Tillbaka
Topp