Bockstensturen

• Trådstartare Trådstartare LOK
  • Start datum Start datum

LOK

Medlem
Bockstensturen
Funderar på att köra Bockstensturen och undrar...Om man jämför den med exempelvis Bohusleden från Skatås till Jonsered - är den svårare eller lättare tekniskt?

/LOK

Bockstensturen
LOK skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar för svaren!
>
> Har någon förslag på rundor i Göteborgstrakten
> som påminner om Bockstensturen?
>
> /LOK

Jag körde förr-förra året, och då var det torrt. Det var måttligt tekniskt vill jag påstå. Med 4-6h trampande gäller det att våga åka fort på smala, icke tekniska skogsstigar. De tekniska partierna är inte många eller långa. Men som någon skrev... om det blir lerigt får du öva på gbg-lera. Jag vet dock inte hur det ser ut i Göteborg just nu, men det blir nog torrare för var dag som går.

Prova Änggårdsbergens lite större fotstigar. De erbjuder fart och måttliga tekniska utmaningar.

Bockstensturen
Bockstensturen är rena grusvägsrallyt där man kan damma på i runt 45km/h på traktorvägarna i början. Endast korta bitar är smalare stig. Ska man köra fort på Bocksten så gäller det att orka trampa fort när det går lätt. Ett tips är att köra varv efter varv på grusåttan i Skatås, det är nog det som liknar loppet mest... :-) Fast man tjänar tid på att ha bra teknik när det väl är lite stig också. Tycker helt klart det är ett kul lopp, kört det 6 ggr själv, sist 2004 då jag kom 110:a. Efter att de flyttade loppet från maj till augusti/september så tappade jag motivationen att köra det.

/Leo

Tillbaka
Topp