Boende och mtb på Gran Canaria

Lodur

Ny medlem
Hej,

Är sugen på att åka till Gran Canaria i november och undrar var det är lämpligt att bo. Vill vara i närheten av stranden, men ändå kunna hyra mtb för att utforska ön på roliga stigar. Vart kan man bo för att få det bästa av två världar? Även tips på rutter mottages tacksamt.

Mvh Ove Unoson

Rekommenderar också sydkusten. Bäst väder har jag hört och man slipper serpentinvägar så fort man ska förflytta sig på ön med buss/bil.

Hej,

Jag har bott här samtliga gånger:
http://www.finca-grancanaria.com/wordpress/
Huset ligger i Santa Lucia på ca 550m höjd.
De är flexibla med cyklar och meckande och det är inte dyrt. Drivs av en Tyska och en Polack.

MTB på Gran Canaria är suveränt över ca 500 meters höjd. Under det är det mest sega transportsträckor som jag tycker man kan undvika.. Knepet är att bo någonstans i bergen.

Pga topografin tar en runda oftast en heldag. Då är det bra att slippa den sista biten till kusten...

Från Santa Lucia når man kusten på ca 45 minuter med bil om man skulle vilja bada någon dag.

Dalgången som ligger söder om Pico las Nieves (Santa Lucia) har öns bästa klimat eftersom molnen spricker upp över peaken i den nordvind som oftast råder (det regnar oftare norr om peaken).

Tillbaka
Topp