Bokrecension: Complete Book of Road Cycling Skills

Juste, blir sugen att läsa boken, kan man få en försmak: vad gjorde mannen som körde av vägen i utförslöpan för fel?

Beställd. Bicycling gör riktigt bra böcker och denna hade jag av någon anledning helt missat. Tack för en läsvärd och bra recension Leo.

Kan man verkligen veta om en bokrecension är bra om man inte läst boken? :P
Men välskriven var den recensionen, blir sugen!

mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man verkligen veta om en bokrecension är bra
> om man inte läst boken? :P

messerschmitt (för att knyta an till en annan tråd =) en bra recension är en recension som är välargumenterad, övertygande och intressant att läsa. du blandar ihop "bra" med "korrekt", helt olika saker.

fredrikw skrev:
> messerschmitt (för att knyta an till en annan tråd
> =) en bra recension är en recension som är
> välargumenterad, övertygande och intressant att
> läsa. du blandar ihop "bra" med "korrekt", helt
> olika saker.

Knyta an till en annan tråd var precis det jag ville göra med min "roliga" kommentar...Skönt att se att det tog fäste:P

Per skrev:
> Juste, blir sugen att läsa boken, kan man få en
> försmak: vad gjorde mannen som körde av vägen i
> utförslöpan för fel?

Många fel, värst var nog att knäcka framgaffeln. :-) Ett av misstagen var att bromsa så mycket i svängen, med låst bakhjul går cykeln helst rakt fram. Bl.a. finns ett roligt citat av John Tomac's kommentar till Davis Phinney(en av artikelförfattarna och elitcyklist), efter att Tomac passerat honom i full fart på insidan av en brant kurva nerför nerför berget;"...You shouldn't brake so much." ;-)

/Leo

Ytterst lite, den handlar mest om cykling. ;-) Det finns en artikel, "Simplified Weight Training", tre sidor. Boken får ses som en slags källa att ösa ur, lite om mycket istället för mycket om lite.

Jag ska recensera några andra böcker också, som troligtvis innehåller mer styrketräning speciellt för cyklister.

/Leo

Haha, undrar vems fel det är :-)

Den verkar ändå bli billigare hos Bokus nu, 140 kr inkl frakt ungefär.

Senast redigerad av en moderator:
Länkarna på artikelsidan är affiliatelänkar som ger happy 5% i provision. Sen ska det betalas skatt på det också, så än är inte bokinköpet finansierat :-). Det vore dumt att inte utnyttja möjligheten när vi recenserat en bok.

Tillbaka
Topp