Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig testat kenda. Ser ju snarlikt ut WWNån som testat Kenda Karma 2? Borde platsa i diskussionen här tycker jag.
Testade Ground Control bak och Eliminator fram igår. Betydligt tyngre och bättre grepp är första intrycket. Skall byta ut Elimator mot något mer lättrullat… blir troligen Ground Control både fram och bak.Själv körde jag en blöt XC runda igår med mina gamla Vittoria Barzo däck. Inget grepp när det är blött.
Har precis monterat på Ground Control bak och Eliminator fram. Blir nog en testrunda imorgon när däcken satt sig… borde i alla fall ge bättre grepp.
Vilket gummi körde du på? Om det är T9 fram så kan jag förstå att det känns tungt, mitt butcher är nästan klistrigt.Testade Ground Control bak och Eliminator fram igår. Betydligt tyngre och bättre grepp är första intrycket. Skall byta ut Elimator mot något mer lättrullat… blir troligen Ground Control både fram och bak.
Vilket gummi körde du på? Om det är T9 fram så kan jag förstå att det känns tungt, mitt butcher är nästan klistrigt.
Det är T7 på både GC och Eliminator. GC var lite tyngre än det är spelar till. Däcken väger 924g respektive 1064g.Vilket gummi körde du på? Om det är T9 fram så kan jag förstå att det känns tungt, mitt butcher är nästan klistrigt.
Det är Ground Control Grid 2Bliss Ready T7 i 29X2.35. Specat till en ungefärlig vikt på 870 g (924g enligt min våg).Oj, det var rätt tungt för GC ? Vad är det för bredd och stomme?
Träffade på en annan som körde GC... det verkar som att GC har gjorts om en del. Hans äldre modell av GC och mitt nya mönster såg inte likadana ut...Jag har ett gc grid i 29x2.6 som väger 915 g.
ja, nya är mer aggresiv xc/lätt trail. gamla ska vara mer ren xcTräffade på en annan som körde GC... det verkar som att GC har gjorts om en del. Hans äldre modell av GC och mitt nya mönster såg inte likadana ut...
Kör på t7. Jag har alla och provat alla olika t5, t5/t7, T7 och t7 är klart bättre i väta än t5.Det är Ground Control Grid 2Bliss Ready T7 i 29X2.35. Specat till en ungefärlig vikt på 870 g (924g enligt min våg).
Mer info: https://www.specialized.com/se/sv/ground-control-grid-2bliss-ready-t7/p/203431
Frugan vill ha några nya däck på sin Trek Top Fuel (har ett par slitna Maxxis Ikon 27.5x2.2 idag). Hon funderar också på GC, kanske i kombinationen GC T7 fram och GC T5 bak. Dock skall T5 inte ha så bra grepp i när det är blött. Frågan är om det är värt att spara 80g på bakdäcket med T5 (720g) mot T7 (800g).
Enligt denna test borde T7/T5 vara en bra kombo för hastighet, se https://www.bikeperfect.com/reviews...strak-and-renegade-xcdowncountry-tires-review
Någon som vet hur stor skillnad det är i grepp mellan T5 och T7?
Träffade på en annan som körde GC... det verkar som att GC har gjorts om en del. Hans äldre modell av GC och mitt nya mönster såg inte likadana ut...
Jo, det är ett äldre mönster/modell.ja, nya är mer aggresiv xc/lätt trail. gamla ska vara mer ren xc
Så kanske det är ja. Jag har inte sett det i verkligheten så vet inte men min gissning var att det var samma typ av däck som gamla forekaster: grövre XC däck men fortfarande gjort för XC. Det var min tanke iafJo, det är ett äldre mönster/modell.
Vet inte om jag skulle kalla det xc däremot, de däck jag haft med motsvarande mönster och stomme är nog snarare Bontrager XR3 och Wolfpack Trail. Jag gillade XR3 men det finns väl inte i 2.6 tror jag. Wolfpack trail var helt slut efter en månad så det köper jag nog inte fler av.