Boråstråden

Boråstråden
Tjena!

Mest fokus ligger självklart på stig. Vi möts utanför Lundbyhallen, mellan den och parkeringen ligger det en skatepark så parkerar du där kan du rulla bort förbi skateparken så kommer du se oss.

18.00 är det som gäller!

Boråstråden
image.jpg

9 goa gubbar i spåret nu :)

Boråstråden
Kanongo tur idag! Perfekt väder och grymma förhållanden på stigarna! :)

Enda jobbiga är att EST tar två KOMs på första rundan i Borås.... Snyggt kört! ;)

Vi ses nästa Onsdag!

EDIT: Det var en KOM, och en andraplats.. :)

Senast ändrad:
Boråstråden
Tack för najs guidning grymt kul när man väl tagit sig upp...vilken fick jag kom på? Inte den jag punkade va var det den du fastnade i lite? Å byta slang gick ju sisådär med...tack alla klart roligare än att köra själv :-)

Boråstråden
EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för najs guidning grymt kul när man väl
> tagit sig upp...vilken fick jag kom på? Inte den
> jag punkade va var det den du fastnade i lite? Å
> byta slang gick ju sisådär med...tack alla klart
> roligare än att köra själv :-)

Det var KOM på Fjällsjön DH. Det var den där det var gyttjehål precis i slutet innan spången.. :) Den jag fastnade på var andraplats och jag sladdade in som sjätte gubbe där.. :)

Boråstråden
Hehe bara göra en uppför så har jag garanterat inte en chans. Men Sebastian visade ju vägen fint :-) å det är ju så roligt utför. Men det brötiga var inget segment? För var jag garanterat inte snabbast tror jag...;-) nån får göra ett där.

Boråstråden
KOM = King Of the Mountain, alltså den snabbaste tiden på ett stravasegment.. :)

EST, du får nog definera "det brötiga" lite mer exakt för att kunna avgöra ifall det var ett segment eller ej... ;)

Boråstråden
Oki där jag punkade :-)
Å bara hojta till om ni är i Örebro så ska jag försöka visa runt lite :-)
Ps mera trampeffektivt med ht det var därför det går fort utför ;-)

Boråstråden
EST är KOM.
Min hoj är kanske snabbast på pappret utför, men min nivå är mer "svängermermedtunganänmedstyret".
Men låt mig ta täten nästa gång, kanske hornen kommer fram :)

Boråstråden
EST skrev:
> Oki där jag punkade :-)
> Å bara hojta till om ni är i Örebro så ska jag
> försöka visa runt lite :-)
> Ps mera trampeffektivt med ht det var därför det
> går fort utför ;-)

Efter att ha testat lederna i Kilsbergen under sommaren, så borde man f*n flytta till Örebro :-)

Boråstråden
markgard skrev:
> Hej Boråsare,
>
> Har äntligen skaffat mig en MTB. Letar nu efter
> roliga stigar utan allt för mycket skräp som
> stenar och elände som är kul att cykla. Hittade
> detta projekt från Jönköping och blev lite
> avundsjuk.
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2465234
>
> Har vi något i samma klass här i närheten?
>
> Magnus

Det är lite dåligt med "John Bauer-stigar" i Borås vi har mycket stenar, rötter, sly och grenar.
(Skogsägare här omkring är mer engagerade i skogsinkomsterna än att hålla skogen fin).
Nedre delen av Rya åsar har grusade promenadvägar.
Fristad, den delen närmast sjön har många stigar men tenderar vara lite för raka.
Motionsspår är annars tippset och det har vi gott om.

Boråstråden
Tack Johan!

Rya åsar kan jag de flesta stigarna, det är barndomstrakter, fast det är ordentligt kuperat. :-)
Testade I15:s spår som jag gillade men nya/kommande 27:an har pajat stora delar där och vid Pickesjön.

Ska kolla Fristad och lite fler motionsspår.

Magnus

Boråstråden
Om du är ute efter grusväg så är fristad ett mycket bra alternativ. Ja körde 35km grusväg igår i området mellan fristad/borgstena/Vänga! Kan rekommenderas!

Boråstråden
markgard skrev:
> Testade I15:s spår som jag gillade men
> nya/kommande 27:an har pajat stora delar där och
> vid Pickesjön.

Tyvärr, ja. Hoppas att dom tänker på oss cyklister/löpare och bygger passager.

Annars finns det mycket stigar på I15 mellan regementet & Picke. Kanske inte uppmärkta slingor, dock.

Boråstråden
Tack,

mmm... SebbeK, vi får hoppas på det. Inget dåligt ingrepp de gjort. Spår, stigar och vägar.

Loggades din tur Jcborn på någon karta som går se? Har gått kring Sibbarp och kulturstigen där ute men har ingen kläm på området i övrigt.

Tänkte kolla Ymer någon dag men efter att ha joggat där vill jag minnas det lutar hela tiden. Antingen upp eller ner. Förutom uppe vid gården är det nog mycket sten och rötter överallt också.

M

Boråstråden
markgard skrev:
> Tack,
>
> mmm... SebbeK, vi får hoppas på det. Inget
> dåligt ingrepp de gjort. Spår, stigar och
> vägar.
>
> Loggades din tur Jcborn på någon karta som går
> se? Har gått kring Sibbarp och kulturstigen där
> ute men har ingen kläm på området i övrigt.
>
> Tänkte kolla Ymer någon dag men efter att ha
> joggat där vill jag minnas det lutar hela tiden.
> Antingen upp eller ner. Förutom uppe vid gården
> är det nog mycket sten och rötter överallt
> också.
>
> M

Ymer-området är på en kulle så det är ju bara upp o ner hela tiden.. Banorna är inte heller underhållna längre då Ymer MTB inte finns kvar och sköter spåren på samma sätt som sist.

Kransmossen har en hel del områden för dig som inte vill bröta allt för mycket.
Prova t ex att köra 10 km slingan. Motionsspår med lite mtb miljö, men ta det lugnt för andra motionärer

Boråstråden
Aha så Ymer MTB finns inte kvar.

Yes Kransmossens 10:a har jag testat och sprungit. Lite grisigt en del av den nya sträckningen men kan tänka mig den är fin att cykla förövrigt.

Boråstråden
Välkommen!

På Onsdagar kör vi sk. Onsdagsride med start ca 18.00 vid Lundbyhallen och vi cyklar i ca 2h.
Alla som vill får vara med och vi väntar in alla. Mer info hittar du i kalendern här på forumet.

Annars kan det vara så att vi skriver i den här tråden när vi brukar ge oss ut.

/Viktor

Boråstråden
Idag är det ju en härlig onsdag....
Ska se om jag hinner hänga på idag.
Kommer bli jäkligt lugnt tempo från min sida då mitt diskbråck börjat göra sig påmind efter 4 års frånvaro :(
Blir att köra mjukt läge på bakdämparen

Senast ändrad:
Boråstråden
Är det någon som har ett svarta vevar/vevparti till salu billigt? (MTB)
Antingen till fyrkantslager, eller ett komplett vevparti med lager.

Boråstråden
Tack för igår! Bra uppslutning och rolig runda.

Då vi är några som har pratat lite löst om att ha ett Bike-Rally (svartrejs) i Borås med 4st sträckor och lite grill efteråt undrar jag om det är någon som vet någonstans vi kan låna/hyra ett tidtagningssystem?

Boråstråden
Jag pratde med IP skogen (servicekontoret) och dom hade tidtagningsutrustning att hyra ut, men han tyckte det var bäst att komma bort till dom och kika vad som behövdes.

Boråstråden
För oss som använder Strava är det självklart ett alternativ, men det känns som att det begränsar lite tyvärr.. Alla har inte smartphone tex.

Kommer att använda det som alternativ om det inte löser sig med annan utrustning.

Boråstråden
Någon som har en gammal halvrutten ryggsäck till övers, storlek att cykla med och få ner ett motorsåg i?
Såget är 75cm.
(Vill inte visa såget för omgivningen när jag är på väg ut att flytta på korsande trädstammar).

Boråstråden
Ja visst, börjar bli sugen och sticka ut.
Det finns stocken bit från fjällsjön och ett ställe närmare Bredaredsvägen från Almenäs.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp