Boråstråden

Boråstråden
Tjenare! Blev sugen på att hänga på imorgon. Några frågor bara..
Hur är cyklingen jämfört med Knalleleden - mer/mindre teknisk? Hur blir tempot imorgon? är lite ringrostig som man så säger..

Boråstråden
kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Enligt YR.no så ska det inte regna imorgon alls
> :)

Då kommer du bli arg på yr.no nu... Det regnar..
Jag stannar inne i trygga värmen idag..

Maybe next time...

Boråstråden
Huh, här vid starten regnar det inte i alla fall :)
jakester: Mindre teknisk skulle jag säga. Vi lär inte bli så många så vi tar det lugnt och fint.

Boråstråden
Två andra gubbar mötte upp idag:
9485759893_145c739b99_b.jpg

Vi fick ihop 3 timmars cykling idag. Regn och rusk blandat med solsken.
En lagom runda.
9488556290_24fac74cc7_b.jpg

Tack för sällskapet Gustav och Mikael.

Senast ändrad:
Boråstråden
Så, en pizza senare har man samlat ihop sig för att skriva en liten RR....Vi var 3 starka man som slöt upp vid Gånghester, undertecknad,Mrkack81 och Kave som var vår reisleiter och kartförare.
Tempot drogs upp omgående och vi hade bra fart på dom härligt slingriga stigarna som Kave hade ordnat fram åt oss, och vi njöt i fulla drag bakom, vi fick tillochmed se solen...sen kom regnet, uppifrån, från sidan och underifrån..

Men dom glada minerna höll i sig, trots sliriga rötter och djupa surhål, typisk propagandacykling alltså.

Målet var Ulricehamn via Sjuhäradsleden, och efter 2 timmars cykling var vi inte långt ifrån målet, matsäck och fika intogs vid Raska-Minas stuga där vi då gemensamt kom fram till att om man har lovat att vara hemma efter 4-5 timmar till söndagsmiddagen, så är det 4 timmar som gäller, annars blir man utan...

Så vi vände hemåt, men lika god fart som innan, och som en skänk från ovan ökade regnmängderna betydligt, och det blev lerkalas delux, som också kryddades med en OTB i gyttjepöl och en egen version av nötknäckaren..

Det hela avslutades med klungkörning och mjölksyrekalas längst banvallen från Dalsjöfors till Gånghester.

Dom obligatoriska bilderna regnade bort, men Kave kanske har någon mer bild.
Turen hamnade på 3 timmar och 15 minuter och blev 50 kilometer

Stort tack till Kave och Mrkack81 för trevligt sällskap i regnet ( och solen).

// Mikael

Senast ändrad:
Boråstråden
Härligt! :)
Tänkte köra en tur i era spår imorgon med brorsan - om vädret tillåter vill säga..
Ni har möjligtvis ingen gpx-fil över sträckningen från kransmossenslingan? Är det banvallen som gäller ut till D-fors? Är leden uppmärkt?

Avfärd från kransmossen runt 17 om ngn vill hänga på.
//Jakob

Boråstråden
Tjena. Vi körde inte bara på Sjuhäradsleden utan lite annat också, men vill ni ha det så enkelt som möjligt så kör ni banvallen till Dalsjöfors, fortsätter någon kilometer, sen står det en skylt höger Sjuhäradsleden.
Ett annat alternativ är att ni kör gamla RV40 mot Dalsjöfors så passerar ni Sjuhäradsleden också.

Annars är vårat segment här: http://www.strava.com/activities/73854732/embed/a41e6e51c664a3d8f74aa925d92fe35a80055bdb

Vill ni köra på "riktigt" så får ni ta er till Ymergården där leden börjar.

Senast ändrad:
Boråstråden
Hahaha! Ja väldigt bra summerat Mikael!
Det var en fantastisk tur med stigar och stenar och gyttjehål. Jag hade roligt nääästan hela tiden förutom ca 45 sekunder när jag trodde att min högra skulle komma upp tillsammans med cashewnötterna och äpplet.
Ni var fantastiska båda två igår och vi höll humöret på topp trots att vi fick sådana otroliga mängder regn.
Det var ett fantastiskt sällskap och tur som sagt som jag gärna gör om igen

Tack än en gång!
// Gustav

Boråstråden
Synd att jag inte hängde på, verkar som ni haft det riktigt kul.
Men eftersom jag är rädd för vatten från ovan så höll jag mig inomhus på gymmet och harva istället.

Boråstråden
Tyvärr inte.. har ingen landsvägshoj, annars hade jag hängt på.

Bristen på en funktionsduglig hoj gör att jag harvar på gymmet fram till nästa vecka :(
Förhoppningsvis kommer nya ramen i dessa dagar.

Boråstråden
Någon som ska med?

> MTB kransmossen onsdag 28/8 18.00. Samling
> utanför fotbollslokalerna kransmossen. 1-2 timmar
> i kransmossenterräng

Boråstråden
Dyker upp till 99%.... ta med luren och kolla dina PM om jag skulle råka få förhinder.
Alt, är jag inte där 18:03 så kommer jag inte... Men borde hinna.. måste hem o byta om först..

Boråstråden
Det blidde bara jag och Kave som dök upp, men ack vad kul det var.
"tänkte köra lite tekniskt" var planen från Kave som hade några favoritstigar som han ville visa.

Och jag som tidigare i veckan kände mig oerhört stark i kroppen och med en ny cykel som var fantastisk för mig, blev kränk på ungefär, 5 minuter.
Började på standardstigarna på Kransmossen, och farten var max för Kave.. jag försökte så gott jag kunde hänga på, men någon snabbare på dessa stigar har jag sällan sett.

Tror t o m han lyckades få till en kränkbild på mig :)

Men lite nya stigar bjöds det på oxå som jag aldrig sett förutom. Mycket stök men oxå en hel del fart. Skitkul helt enkelt.

Enligt min Strava blev det 24 km på 1:30 ungefär...

Tackar Kave för turen och ser fram emot nästa, och att vi drar ihop lite fler folk :)

Boråstråden
kave skrev:
> JockeS: ja, trevligt med lite sällskap på
> stigarna. Man drar på lite extra när någon
> flåsar i nacken :)
>

"Lite extra"? När det sprätter grus i uppförsbackarna o du försvinner så funderar man på om du har elmotor i hojjen eller bara tränat galet mer än du säger... "Har inte tränat så mkt"... :)

Boråstråden
VKruger skrev:
> Planera en runda inför helgen? med fikastopp.

Intressant! Count me in. Vart kör vi?

Boråstråden
jag kommer ta en tur på lättare grusvägar istället... har en förkylning som inte riktigt vill släppa för mig och vet att jag kommer gå på hårt om vi åker grupp :) Kränkningen blir ett faktum

Tillbaka
Topp