Boråstråden

Boråstråden
Nu har vi startat en liten WhatsApp-grupp där vi försöker dra igång lite CX I Borås. Huvudsyftet är att enkelt kunna boka tider då vi cyklar ihop. Det måste inte vara lerig CX, Det kan även vara lite härliga grusvägsrundor eller annat liknande. Är någon intresserad av att vara med så hojta till!!

Boråstråden
Iofs inte Borås, men jag åker från Borås imorgon, lördag, och ska köra i Ulricehamn.
Så om någon känner sig manad så är jag vid Lassalyckan runt 9-tiden och ska köra lite på uppmärkta stigarna.

Åker från Borås vid 08:30

Boråstråden
Onsdagsride! Vi är ett gäng som kommer att mötas upp på Kypegården kl 16:30 för att köra en sväng upp mot Borås GIF/Knektås och sedan ner tillbaka till Kype.

/Viktor

Boråstråden
Hej, absolut nybörjare här, med ett initiativ att cykla till jobbet året runt
Sjömarken-Viared med en ambition att cykla mtb på fritiden när det finns tid för jag hatar o springa !
Har ingen aning vilken nivå ni har på intensitet mm. Men hänger gärna på nån gång för att få lite insikt i det hela.
Marcus, 40 år, Trek x-caliber 8

Boråstråden
Shop Rides Sportson.JPG

Den 3:e maj drar Sportson Borås igång med Shop Rides med mig som ledare på denna tur.
Start från butiken kl 10:00 och beräknas åter vid butik ca 11:30 beroende på olika faktorer.
Turen kommer bestå av det mesta en MTB-tur kan innehålla.

När vi kommer tillbaka så kommer grillmaestro stå redo vid grillen och butiken står till förfogande.

Då vi anammar "alla ska med" så kommer tempot anpassas så allt från nybörjare till kunnig får en trevlig upplevelse.
Tanken är att vi ska lära ut och lära av varandra.

OBS: Håll er uppdaterade på Sportson Borås instagram alt. Facebook-sida ifall det blir ändringar vid ev. sjukdom/kaosväder

Boråstråden
Dessvärre så måste vi ställa planerad Shop Ride pga sjukdom.
Även om vi kan hålla avstånd utomhus så tar vi det säkra före det osäkra.
3C035BEF-6384-4DCF-B8BF-B42E5D8CFE9B.jpeg

Boråstråden
Shop Rides Sportson.JPG

Nu är det äntligen dags!
7 Juni kl 10:00 träffas vi utanför Sportson-butiken i Knalleland, för en tur på ca 1,5-2 timmar.
Vi avslutar turen vid butiken igen.
Och pga rådande omständigheter så håller vi hårt i att hålla avstånd från varandra och ifall gruppen blir för stor så kommer vi dela upp oss på bästa sätt.

Turen kommer bjuda på det mesta som Borås-skogarna erbjuder, men vi kör alltid med mottot ”Ingen blir lämnad ensam”!

OBS! Butiken kommer vara bemannad innan avfärd ifall någon glömt/villhöver något från butiken. ??

Senast ändrad:
Boråstråden
Visa bilaga 419752

Nu är det äntligen dags!
7 Juni kl 10:00 träffas vi utanför Sportson-butiken i Knalleland, för en tur på ca 1,5-2 timmar.
Vi avslutar turen vid butiken igen.
Och pga rådande omständigheter så håller vi hårt i att hålla avstånd från varandra och ifall gruppen blir för stor så kommer vi dela upp oss på bästa sätt.

Turen kommer bjuda på det mesta som Borås-skogarna erbjuder, men vi kör alltid med mottot ”Ingen blir lämnad ensam”!

OBS! Butiken kommer vara bemannad innan avfärd ifall någon glömt/villhöver något från butiken. ??

Bump! :)

Boråstråden
Hej folkens!
Är det någon som vet hur dh-lederna i Bollenkollen är? Jag har åkt mycket i Vallåsen men har närmare till Borås och skulle gärna prova men hade varit gött med en jämförelse eller så om någon varit där.

Tack ska ni ha!

Boråstråden
Sportson Shop Ride
4A6A5A69-AA08-48AA-B68A-2FE17B8774CD.jpeg
Lördag 19/6 är det dags igen för vår MTB Shop Ride.
Vi träffas utanför butiken 09:20 och rullar iväg ca 09:35.
Butiken kommer vara öppen för dom som behöver en slang eller annat nödvändigt.

Vi planerar att vara iväg ca 2-2,5 timme och det kommer bjudas på det mesta Boråsskogarna har att erbjuda.

Tempot passar de flesta och det är ett perfekt tillfälle att träffa likasinnade och utbyta erfarenheter.

Hoppas vi ses! ??
#borås #shopride #sportson #sportsoniborås #mtbsweden #mountainbike

Tillbaka
Topp