Bosch nollställa service

oskaren

Aktiv medlem
Bosch nollställa service
Hej!
Har köpt en el-pendlarcykel, en Cube från Bike-discount med Bosch motor och purion 200 display.

Har efter 200km fått ett meddelande i skärmen varje gång jag startar den att den ska in på service. Jag har dock ingen ambition att serva cykeln på verkstad (som också ligger 8mil bort).

Kan jag nollställa serviceintervallet själv på något sätt?

Mvh
Oskar

Bosch nollställa service
Hallå Oskar. De korta svarets är nej, även om det delvis beror på vilken generation bosch-system du har. Nyare system är helt låsta, äldre kräver ett mycket aktivt elektronikintresse samt specialverktyg. Serva själv och klicka bort servicemeddelande i displayen om möjligt på just din modell, annars måste cykeln hanteras av en mek med Bosch-avtal.

Bosch nollställa service
Hallå Oskar. De korta svarets är nej, även om det delvis beror på vilken generation bosch-system du har. Nyare system är helt låsta, äldre kräver ett mycket aktivt elektronikintresse samt specialverktyg. Serva själv och klicka bort servicemeddelande i displayen om möjligt på just din modell, annars måste cykeln hanteras av en mek med Bosch-avtal.
Tack för bra svar! Tråkigt dock med system som låser en till utvalda verkstäder.

Bosch nollställa service

Bilagor

• IMG_1870.webp
    IMG_1870.webp
    170.5 KB · Besök: 7
Bosch nollställa service
Det är nog en inkörningsservice/första service (för att justera kablar eller vajrar som sträckts) i så fall - det brukar kunna vara efter den sträckan.

Tillbaka
Topp