boxxer race hjälp.

jochen88

Ny medlem
boxxer race hjälp.
har en 2010 race gaffel, som funkad fin fint fram till för en v sen. själv problemet ligger i att compression inte verkar fungera. kan inte märka någon skillnad alls på lägsta eller högsta inställningarn, utan verkar mer som det bara finns ett läge på compressionen, samt att den inte längre är plush och skön utan nu blir väldigt hård över rockgardens/rootgardens,
någon här som kan tänkas veta vad problemet är? eller måste jag lämna in den:(

boxxer race hjälp.
Kan inget om just Boxxer race förutom att den har Motion Control-dämpning. Låter som min Reba när en packning hade pajjat och dämparoljan runnit ner och lagt sig i botten på gaffeln. Där ligger den och hindrar effektivt gaffeln från att komprimeras, och kompressionsreglagen påverkar ju bara hur snabbt oljan (som inte längre är där den skall) flödar.

boxxer race hjälp.
jo disskuterade precis med en vän här och vi kom fram till ungefär de samma:) så ska plocka isär den i morgon och gå igenom hela gaffeln:)

boxxer race hjälp.
Jag tror också det är som ostkaka säger. Hade liknade problem med min Tora för ett tag sen, då var det olja som skjutits ut kompressionsdelen och ner i ytterbenet. För min verkar det som packningen klarade sig för efter en service var den som ny igen men har du otur måste du kanske byta packningen.

boxxer race hjälp.
mission control gick inte ens att rubba så jag vågade inte röra den, tog den till en fagutbildad här med tanke på garantin, visade sig att controlen var blåst i 2:( har super limat den nu så jag kan köra tills jag får en ny:)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp