Bra att vintern är lång!?

Pontanello

Ny medlem
Vintern är lång o tråkig men man kan se vissa fördelar med att den är lång. Om man sparar pengar o köper en massa nya prylar så hinner man spara mycket pengar och det blir mycket prylar. Sen hinner man inte köra sönder dom eftersom dom nya prylarna är till sommarcykeln. Denna vecka har det blivit ett par nya pedaler, Looks 4x4(Crank Brothers kopiorna) och ett par nya hjul, american classic nav o 517 fälgar, mycket lätta. Kvar på inköpslistan för denna vinter är ny sadel och en massa däck plus eventuella spontan köp. Hoppas att tomten är snäll och ger mig nåt han oxå.....

Gäller att vara optimist, det funkar alltid! ;-) Som jag ofta säger, "Det kunde ju varit värre väder, alltså kan det bara bli bättre!" :-D Fast jag litar inte riktigt på den där tomten, är nog bäst att fixa cykelprylarna själv...

/Leo

Mamma har sagt att tomtens säck ska vara lätt i år. Om det är pga att det är få julklappar eller om det är karbonprylar låter jag vara osagt...

Jag skulle tolka det där med lätt tomtesäck som att det är karbonprylar. Eller kontanter.
MEN: Jag har aldrig inkluderat cykelprylar på min önskelista, av den enkla anledningen av att inga i familjen fattar vad det är som behövs.
Tänk vilka risker om man ens antyder för ens nära att man vill ha cykelprylar i julklapp, vad som helst kan ju dyka upp i paketen! Tänk om du får en sadelmuff från Biltema.

För övrigt: Vadå vintern är lång, jag väntar ju på att få ny cykel när som helst?
Borde bli klar till 23/12 ungefär.

Tillbaka
Topp