Bra begköp? Superfly 9

mcfoster

Medlem
Bra begköp? Superfly 9
Letat första mtb-cykeln nu några dagar. Har hittat en begagnad Trek superfly 9 från 2015. Får den för 7000kr. Vill gärna börja med en begagnad ifall det inte är min grej och kunna sälja vidare utan större värdeminskning. Tror ni det är ett bra köp? Något speciellt att kolla efter vid köpet? Tack för hjälpen!

Bra begköp? Superfly 9
Jag har själv en Superfly 8 som jag köpte beg för något år sedan. Den fungerar nu som extracykel/vintercykel/utlåningscykel då jag skaffat en betydligt dyrare heldämpad cykel. Jag tycker Superfly är en kanoncykel och den går minst lika fort som min nya så länge terrängen inte är alltför avancerad. Bara köp om cykeln är välservad och inte allt för sunkig. Repor behöver man inte oroa sig över då de ändå kommer förr eller senare. Själv har jag tänkt behålla min Superfly länge då jag är väldigt nöjd med den. Jag tycker 7000 kan vara ok så länge den är i bra skick och servad. Det är svårt att hitta bra mtb för lägre summor. Oavsett så lär du inte förlora allt för mycket vid en försäljning. Viktigare är att inte surfa bort all cykeltid så som jag gör just nu ;)

Tillbaka
Topp