Rigortorpet finns det nått som heter som ligger mellan Anneberg och Hjälmared. Rigor är vad jag vet en orientering- och friidrottsklubb som håller till uppe vid torpet. Dock vet jag inte vad dem tycker om cykling där, men jag har ändå någon gång varit där för länge sen då jag cyklade MTB. Vad jag kommer ihåg så var det mycket fästingar där, och cyklingen var upp och ner men inte speciellt teknisk.
Om jag inte är helt fel ute finns det en slinga runt Forsgårdens golfklubb, men det är mest grusväg vad jag vet.
Uppe vid Hålabäck/Fors finns stigar/motionsslingor, men jag har själv aldrig varit där.
Sen får du inte glömma att cykla Kungsbackacyklistens egna oerhört korta bana som ligger mitt emot BMX-banan. Här pratar vi hundratals- istället för tiotusentalsmeter.
Från BMX-banan så cyklar du uppför bron som leder över motorvägen och när bron precis tagit slut, sväng vänster och börja bära cykel. Du går alltså efter viltstänglset uppåt en bit för att komma till "banan".
Men det är som du säger, sandsjöbacka is da shit i kungsbacka!
Annars är det mest lvg i kba/onsala och då är det framför allt ner mot varberg, runt lygnern, runt särö och bort mot hällesåker och inte minst runt hela onsala. Men se upp med vissa bilister som inte tål andra trafikanter.