Lyckos dig!
Jag älskar Italien och längtar konstant dit.
Milano är en Metropol. Hur stor som helst... Bor du inne i stan så tar det en hel eftermiddag bara att cykla ut "på landet" Landskapet är ganska platt och det finns fler industrier i trakten äm man kan räkna till. Å andra sidan är Milano en tummelplats för Allting. Kläder, design, mat, musik, ja rubbet.
Torino har jag ännu inte varit i, men anar att den är mycket bättre än sitt rykte = dvs inget rykte. Vem vet något om Torino??? Tja, en gammal och väldigt vacker stad. Ligger vid foten av berget dvs "Piemonte".
Trento är inget annat än underbart! Dolomiterna är Europas mest hänförande bergsområde. Vägarna är kanonfina och naturen fullkomligt andlös. Ganska nära till Val di Fassa som jag tror är lite av ett cykelcentrum. Jag har iofs aldrig cyklat i Italien. De tillverkar nämligen prima bilar, mc och vespor som det är skitsvårt att hålla fingrarna från...
Väljer du Tento och kommer tilllbaka och klagar på cyklandet - så tror jag inte på dig! Å en sak till! Lova att cykla landsvägen runt Lago di Garda. Gärna medsols och med start från t ex Riva i norr. På så sätt får du som sista etapp den nordvästliga biten upp till Riva över Limone. Kustvägen är det som gäller. Du kommer inte att tro dina ögon... Snacka om Väg...
Mer än ett landsvägspro bor och tränar runt de norditalienska sjöarna. Måste betyda något... :o)
Ser med stort nöje fram mot din hemkomst och berättelse här på happy om hur det blev...
Salute!