Bra cykling i Stockholm?

jontef

Ny medlem
Bra cykling i Stockholm?
Hej på er! har inte bott speciellt länge i Stockholm(Hägersten) och undrar om någon på detta forum kan ge några bra exempel på vart man kan och SKA cykla. Jag cyklar hardtail mtb men vill gärna har lite grus och skogsstigar(inte jättemycket sten och stubbar). Kanske finns det något i närheten av Hägersten där jag bor nu eller jag är nöjd bara jag får ett par förslag. Tack på förhand.

Bra cykling i Stockholm?
Bor du i Hägersten bor du nära finfina Gömmarskogen. I Gömmarskogen finns det dock jättemycket stenar och stubbar, och ännu mer rötter.

Hur långt kan du cykla för att komma till skogen? Flottsbro? Lida?

Vill du ha grus kan du trängas med barnvagnar på grusvägen längs vattnet från vinterviken och söderut. Snabb och fin, men välj inte en solig söndagförmiddag...

/M

Bra cykling i Stockholm?
Turtipsen och stigoteket.se har detaljer.

Översikt:
mtb-omrden2.jpg ht=544

När det gäller Gömmaren så finns det ett antal lite mindre tekniska stigar i den nordvästra delen, närmast Masmo/Vårby.

Lida har också lite lättare stigar som kan kombineras med svårare, precis som det görs på Lida Loop.

Senast redigerad av en moderator:
Bra cykling i Stockholm?
Hej

Kolla på http://opentrailmap.net så hittar du mycket stigar som är lämpliga för att cykla.

Jag bodde tidigare i Hägerstensområdet och det finns även lite fina stigar i det området om man inte vill cykla så långt.

Just ovanför 4H gården efter hamnen i axelsberg så börjar en liten fin stig som går till Mälarhöjden. Cykla genom märarhöjden men håll dig nära vattnet. Den vägen övergår till en gångbana som går ganska brant uppför till Lyrans parkerig. På andra sidan parkeringen går det in en stig i skogen som är väldigt fin. Det finns många små bra stigar där, det tar ett tag innan man har länkat ihop dem till en hel runda men det fungerar som ett snabbt träningspass. (det finns endel elljusspår där som inte är lämpliga för cykling).

Edit: opentrailmap verkar inte fungera just nu, jag kan posta i tråden när den kommer upp igen.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp