Bra deals?
Hej,
Letar efter min första mtb och har satt ett tak på 5-10k.
Lite tveksam till vad jag ska välja då det är min första mtb. Har kört två säsonger landsväg så jag är relativt ny inom cyklingen. Kommer att köra ca 1ggr mtb per vecka. Främst stig där jag bor men blir det skog så är det Genarp, bokskogen eller skrylle om det nu öppnas ett spår där.
Jag kör lvg för att hålla igång kroppen men nu när jag testat mtb så kör jag även för att det är så himla KUL!
Har tittat på canyon och radon efter många bra tips här men vore tacksam om ni ville tipsa om vad ni hade valt samt ev om andra bra cyklar som kanske finns till bra erbjudande nu. Har jag roligare om jag spenderar 10k eller klarar jag mig fint på de billiga instegscyklarna?
Har bestämt mig för 29" och hardtail. Vilken hade ni satsat på?
Alternativen
Crescent Njord
Crescent Freke
Trek x-caliber 8
Willier 505 http://www.wiggle.se/wilier-505xn-2015/
Canyon Grand canyon al 6.9
Canyon Grand canyon al 5.9
Canyon yellowstone 4.9
Radon cr team 5
Radon cr team 8
Radon cr race 6
Tack! //Nybörjaren med skitkass koll på alla varianter, komponenter etc
Letar efter min första mtb och har satt ett tak på 5-10k.
Lite tveksam till vad jag ska välja då det är min första mtb. Har kört två säsonger landsväg så jag är relativt ny inom cyklingen. Kommer att köra ca 1ggr mtb per vecka. Främst stig där jag bor men blir det skog så är det Genarp, bokskogen eller skrylle om det nu öppnas ett spår där.
Jag kör lvg för att hålla igång kroppen men nu när jag testat mtb så kör jag även för att det är så himla KUL!
Har tittat på canyon och radon efter många bra tips här men vore tacksam om ni ville tipsa om vad ni hade valt samt ev om andra bra cyklar som kanske finns till bra erbjudande nu. Har jag roligare om jag spenderar 10k eller klarar jag mig fint på de billiga instegscyklarna?
Har bestämt mig för 29" och hardtail. Vilken hade ni satsat på?
Alternativen
Crescent Njord
Crescent Freke
Trek x-caliber 8
Willier 505 http://www.wiggle.se/wilier-505xn-2015/
Canyon Grand canyon al 6.9
Canyon Grand canyon al 5.9
Canyon yellowstone 4.9
Radon cr team 5
Radon cr team 8
Radon cr race 6
Tack! //Nybörjaren med skitkass koll på alla varianter, komponenter etc