BRA dirt/pumptrack i Stockholmsområdet?

Foxis

Aktiv medlem
Hemkommen från Åre har grabben förstått vad en bra pumptrack/dirt är efter att ha kört en del i ÅBCs dirt nere vid sjön.

Var kan man hitta något liknande i Stockholm med omnejd? Skogås saknar pumptrack och hoppen är väldigt sprättiga, och utöver det känner jag inte till en enda dirt. Finns det fler...?

I Älvsjö finns ju en BMX-bana för tävlingsbruk, vet inte hur pass pumptrack'ig den klassas men man kan lätt slå ihjäl några timmar i den :)

Tack! Är det ok för en 9-åring att bränna runt den med MTB? Vettigt naturligtvis, inga sladdar o.d.
Eller bör man höra av sig till nån och fråga först...?

I Årsta finns det en dirtbana som kommunen byggde som muta till kidsen för några år sedan, dock har den varit väldigt övergiven när jag tittat förbi den.

Foxis sa:
Tack! Är det ok för en 9-åring att bränna runt den med MTB? Vettigt naturligtvis, inga sladdar o.d.
Eller bör man höra av sig till nån och fråga först...?

Det går jättebra att bara sticka dit och köra. Ibland har nån klubb sin träning där, men de gånger jag varit där har de varit extremt hyggliga, och man får köra bäst man vill mellan deras "heat". Nån gång när vi var några stycken så fick vi halva banan så körde de på andra halvan:-) Också kul att se de som verkligen kan, så det kan vara värt det bara av den anledningen.

Banan är dessutom ganska perfekt för pumpövningar. Själv är jag måttligt begåvad i denna disciplin, men kan i alla fall ta mig runt utan att trampa, och det är skitjobbigt:-) Det finns inga hopp heller (om man inte dubblar), så man kan vara helt färsk och ändå ha roligt.

Tillbaka
Topp