Bra första racer?

Bra första racer?
Jag valde mellan den och en Columbus Pinta. Det slutade med att jag köpte pintan som jag är helnöjd med efter några första trevande turer. Anledningen var att det ingick en bikefit i priset. Även pedaler ingick men det är ju inte den stora utgiften som skulle paja ekvationen, men ändå. Vidare var det shimano 105 rakt igenom och det kännandes tryggt eftersom jag har svårt bedöma kvaliteten på de andra delarna. Av vad jag surfat mig till så finns det ingen anledning att gå på ultegra pga kvalitet eller funktion så då var valet lätt när det ställdes mot bikefit (och pedaler).
Jag ska också säga att jag föredrar att handla hos en renodlad cykelaffären hos en stor kedja där servicen och kunnandet inte alltid är lika bra. Även om de finns kompetent personal på xxl också.

Cykeln från White är säkert ett utmärkt alternativ.

Bra första racer?
Homealone111 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
>
> Har gjort samma misstag som många andra köpt en
> hybrid i tron att den skulle lösa alla mina
> cykelbehov, insåg ganska snart att den inte
> skulle göra det. Är nu ute efter en racer av
> enklare karraktär men som ändå inte behöver
> bytas ut snart. Kan detta va nåt?
>
> http://whitebikes.se/white2015/landsvag/rr-pro/

Ser väl riktigt trevlig ut... Men räknas den till "enklare" modeller? Känns väl som en riktigt fin cykel med aluminiumram?

Bra första racer?
Pintan var mitt första alternativ också, speciellt till reapriset 8999. Var på CC igår för att köpa den men efter mätning av mina ben så visade det sig att de inte hade någon 56 ram kvar och efter noggrann koll så hade dom bara en cykel till rimligt pris (16000) i lager, en Cannondale. Då den var 7000 dyrare än vad jag kom dit för att köpa cykel för så blev det ingen affär...

I min besvikelse åkte jag ut till Barkarby för att se om Team Sportia hade en av dessa http://www.teamsportia.se/produkter/cykel/cyklar/racer/bianchi-impulso-alu-c2c-105-11sp#.VaS4vvntncA i lager i min storlek, tyvärr blev jag besviken där också.

Drog mig då till minnes att jag sett White cykeln i deras reklamblad och bestämde mig för att kolla om de hade någon i lager och kolla in specen på den. De säljer den nu för 8499, då med Ultegra fram och bak med 105 på styret. det kan väl inte bli sämre än 105 genomgående? För en cykel i den här prisklassen så är den väl också lått, 8,6kg?

Bra första racer?
Raggamuffin skrev:
> Rea på pintan atm.
Så prismässigt är dom lika.
Så det är väl närhet till affär kontra CCs bikefit (som ibland innebär att man inte får provcykla IRL) som får väga kan tro.

Bra första racer?
Edarion skrev:
> Homealone111 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej,
> >
> > Har gjort samma misstag som många andra köpt
> en
> > hybrid i tron att den skulle lösa alla mina
> > cykelbehov, insåg ganska snart att den inte
> > skulle göra det. Är nu ute efter en racer av
> > enklare karraktär men som ändå inte behöver
> > bytas ut snart. Kan detta va nåt?
> >
> > http://whitebikes.se/white2015/landsvag/rr-pro/
>
>
> Ser väl riktigt trevlig ut... Men räknas den
> till "enklare" modeller? Känns väl som en
> riktigt fin cykel med aluminiumram?

Jo det tycker jag också efter att ha tittat på den men priset, 8499, är ju "enklare" det är ju ett lätt problem att leva med dock:-)

Bra första racer?
Raggamuffin skrev:
> Rea på pintan atm.

"just nu" kanske är ett mer svenskt ord, eftersom atm kan tolkas lite olika, beroende på hur snuskig fantasi man har... :p

Bra första racer?
Jeppe_E skrev:
> Raggamuffin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Rea på pintan atm.
>
>
> "just nu" kanske är ett mer svenskt ord, eftersom
> atm kan tolkas lite olika, beroende på hur
> snuskig fantasi man har... :p

Inte så snuskig :>

Men jag är ju inte svensk så gerade jetzt eller nåt :P

Jo det är väl bikefiten och den allmäna fördelen med "riktig" lbs som ska vägas in, servicegarantigrejjen. Beroende på hur nära man har såklart och vilken av de tre butikerna det är kanske.

Bra första racer?
Den levererades med 23mm men det ser ut som att 28 bör få plats. Men jag vet inte riktigt säkert. Jag ska fråga det vid min nästa kontakt med cc, typ om nån vecka när den ska in på förstaservice.

Bra första racer?
Hej,

Nu är den inköpt och incyklad, känns riktigt skön att cykla på med fin känsla i alla reglage...

Bilagor

• WP_20150714_001.jpg
    WP_20150714_001.jpg
    102.7 KB · Besök: 17
Tillbaka
Topp