Bra hjul och däck till Specialized Diverge 2018

OscarN

Medlem
Monterade dubbdäck (35 mm) inför vintersäsongen, men tänker mig nu att skaffa nya hjul och 25 mm slicks. Min Specialized Diverge 2018 har skivbromsar. Och Thruaxle fram och bak.
Jag gick in på Cykloteket i Häggvik och kollade om de hade ngt som kunde passa, gärna tubeless, men de hade inget hemma. Heller inte latex lösning med tubeless vätska. De hänvisae mig till internet.

Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ i detta forum som kan tipsa mig om lämpliga fälgar, hjul mm enligt mina önskemål ovan. Det är först och främst en pendlarhoj i Stockholm (15x2) men jag när en dröm om Vättern.

Tips någon?

Tips och tips men jag kör med Roval SLX24 som "landsvägshjul" till min Diverge och sen 30mm's Vittoria Strada Bianca och det funkar toppen. Men det är väl som vanligt, du kan få lika många tips som svar.

gandhi :12x142 vanligt.

Håller med Spindelbenen om Roval SLX24, de är riktigt fina. Sen beror det på budget med. Kolla in både Specialized Concept Store och Cykelcity, båda lär ha lite olika hjul hemma och givetvis tubelessgrejer med.

Senast ändrad:
Tips och tips men jag kör med Roval SLX24 som "landsvägshjul" till min Diverge och sen 30mm's Vittoria Strada Bianca och det funkar toppen. Men det är väl som vanligt, du kan få lika många tips som svar.
Tack för tips. Jag lever i föreställningen att ju smalare däck desto snabbare och lättare hjul. Tävlar med mig sälv om snabbaste tiden till jobbet. Roval är ju Specialized eget märke. Jag misstänker att det är det som sitter på min cykel redan fast i original med 32 mm slicks och nu bytta mot 35 mm dubb.
Jag tänker mig att jag har två uppsättning hjul. Dels de som nu sitter på med dubbdäck och dels ett par nya med smala snabba slicks.

Vilken Diverge har du? Den grå röda Expert är den enda som kom med SLX24 hjul men då med lite tyngre och tråkigare nav och ekrar än aftermarkethjulen.

Vilken Diverge har du? Den grå röda Expert är den enda som kom med SLX24 hjul men då med lite tyngre och tråkigare nav och ekrar än aftermarkethjulen.
En 2018. Carbon. Köpte den sista Cykloteket hade kvar innan de tillfälligtvis dumpade Specialized. Truaxle fram och bak. Skivbroms. Spec via länken.

Den där hade jag också innan jag köpte min S-Works. Det jag gjorde först var just att ersätta originalhjulen med ett par SLX24. Jag tror att du lätt kan köra 30 millimeters utan att bli långsammare men få lite mer komfort. Men det måste såklart finnas en uppsjö hjul som du kan köpa. Jag gillar SLX24 på grund av bra nav och vikt till ett bra pris, i alla fall när/där jag köpte mina. För GRVL kör jag sen ett par 650b Hopehjul med 47mm’s däck.

Tillbaka
Topp