Bra nätbutiker

empa01

Ny medlem
Bra nätbutiker
Hej!

Ska köpa en MTB till en kompis och tänkte höra om ni har några bra tips på nätbutiker, både svenska och utländska som är pålitliga att ha att göra med.

Har kollat på
evanscykles
wiggle
bike disqount
chainreactioncycles
cyclecomponents
cycloteket

Finns det fler svenska som är något att ha?
Tyska?
fler engelska?

Vänligen!

Bra nätbutiker
R2-bike.com där har jag handlat massor med grejer, riktigt bra att ha och göra med. Som exempel expressade dom upp en gaffel på ca 15h från Tyskland till Västerås när det det råkat bli fel i beställningen och vasan var dagen efter.

Rczbikeshop.com kan ha riktigt bra priser, dock lite halvskumt sortiment, verkar som dom får typ överblivna grejer från tillverkarna, men ibland finns det mycket godis. Fri frakt med ups när man handlar för över 150euro, brukar ha grejerna på 2-3 dagar.

Bra nätbutiker
evr skrev:
-------------------------------------------------------
> R2-bike.com där har jag handlat massor med
> grejer, riktigt bra att ha och göra med. Som
> exempel expressade dom upp en gaffel på ca 15h
> från Tyskland till Västerås när det det råkat
> bli fel i beställningen och vasan var dagen
> efter.

+1

Bra nätbutiker
mattiasp skrev:
-------------------------------------------------------
> Bike24.de

Dom är verkligen något extra numera när både online- och fysiska butiker mest verkar glömt vad service är! Rekommenderas.

Stort plus att dom även lagerför billiga reservdelar, såsom skruv till styrtappar etc.

Ett minus till Canyon som försenade min nya hoj med en hel säsong och erbjöd klart bristfällig kompensation.

Bra nätbutiker
Måste säga att alla butiker jag handlat på har varit bra. Detta sagt i bemärkelsen att inget har strulat, exvis hos de tyska och engelska butikerna med känt namn.

Tre butiker utmärker sig positivt tycker jag, i bemärkelsen att när ngt har strulat har de varit riktigt bra att ha att göra med, typ byten utan problem, reservdelar gratis utan frågor (även när jag klantat mig) snabba svar och så. Dessa är cyclecomponents (sverige), california-cycles.de och GoVest (hjul). Och då menar jag riktigt bra.

Det är så lätt att klanka och bara hitta fel på allt, så desto viktigare att faktiskt nämna att butiker allt som oftast är riktigt bra.

Det finns en nätcykelleverantör som inte riktigt "passar in i ovanstående beskrivning", men detta är ett positivt trådinlägg så jag lämnar det därhän.

Tillbaka
Topp