Bra och prisvärd skogscykel till barn?

sandwichman

Ny medlem
Min dotter fyller sju i sommar och har börjat visa intresse för att hänga med i skogen. Just nu kör hon runt på en ss med skärmar och grejer.
Har någon ett bra förslag på hoj till liten tjej som inte kostar för mycket? Hon växer fort och behöver byta cykel med jämna mellanrum.

Faktum är att jag köpte en Hawk 24" MTB på Biltema för 1599kr till min grabb, han är sex år och det fungerar faktiskt riktigt bra, har moddat lite för att få till den så att allt fungerar för honom, typ bromshandtag styrstam, sadel. Han är 125cm lång och har numera kört sina första små pass i skogen med mig :-)
Nackdelen är väl tyngden men WTF jag hittade ingen begad som funkade

Meridas 20-tummare är just nu det mest prisvärda jag kan komma på. Den funkar bra i skogen och för 2500 är det mycket cykel för pengarna.

Läs gärna mitt test "En studie i buscykling" i artikelarkivet. Där finns den recenserad.

Kona Shred 2-0 är för ungar utan normalt omdöme. Snudd på dubbelt så dyr men med en jäkla massa attityd och grymma bromsar.

Handlar det om 24-tummare finns mer att välja på. Där är inte riktigt jag och mina illbattingar än :)

Tillbaka
Topp