Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag har i nuläget en Cresent hybrid som har ett par år på nacken… jag har drygt 3 mil/dag att cykla till och från arbetet. Jag kör på asfaltsväg och det är alltid motvind ?
Jag funderar på en ny pendlingscykel, tänker mig någon form av racerliknande… enda kravet är att det går att fästa en cykelväska ? Jag är 171cm, kanske bockstyre vore kul att testa… min budget är runt 10.000kr /Jessica
Hej!
Jag har i nuläget en Cresent hybrid som har ett par år på nacken … Jag cyklar drygt 3mil/dag till och från arbetet. Jag kör på asfaltsväg och har alltid motvind ? funderar nu på en ny pendlingscykel, någon form av racerliknand som är lättrullad. Mitt enda krav är att det går att fästa en cykelväska!
Jag är 171cm lång, tänker att bockstyre vore kul att testa och min budget är runt 10.000kr
3 mil/dag tolkar iaf jag som tur och retur.Är det tre mil enkel så tycker jag personligen att det är lite för långt att pendla tur och retur varje dag. 15-20km enkel funkar däremot utmärkt.
Om du har tänkt cykla på vintern och när det är dåligt väder också hade jag tittat på en CX med skärmar och skivbromsar. Har själv haft en White CX PRO som är väldigt prisvärd, men det finns andra som är likvärdiga. Tänk på att ju fräsigare märke du köper, desto sämre komponenter får du för samma pris. Cannondale och Crescent är t ex mycket dyrare än motsvarande cykel från t ex White (XXL eget märke).
Om du bara har tänkt cykla när det är finväder (inte regn) så duger vilken begagnad landsvägscykel som helst.
Det viktigaste är att du får rätt storlek på ramen.